fredag 31. august 2012

Lesesirkelens første møte etter sommerferien

I sommer skulle damene lese det de orket av fire utvalgte bøker:

Gert Nygårdshaugs Honningkrukken
Bonnie Jo Campbell: En elv en gang
Rikard Spets: Allahs tårer
Alexander McCall Smith: Damenes detektivbyrå

Månedens valg:Lyse utsikter - Marie-Sabine Roger Agnete Øye




Noen hadde lest alle, og andre kun noen av dem. Jeg hadde lest alle unntatt Damenes detektivbyrå. En elv en gang har jeg fortsatt litt igjen på, siden det har vært så hektisk i det siste. Det er en gripende historie om en ung jente som mister sin familie og må klare seg som best hun kan i en båt og med de mennesker hun møter langs elvebredden sør i USA.

De andre to bøkene har jeg omtalt tidligere på bloggen.

Lesesirkel er en veldig morsom ting. Man møtes, ler, diskuterer og har en felles interesse: Bøker og lesing. Utgangspunktet for vår sirkel var at vi ønsket å treffe andre med samme interesse, ikke at vi kjente hverandre fra før og så fant på at vi skulle ha lesesirkel. Takket være Frøken E som tok initiativet på Bokelskere.no ble vi en gjeng som nå har møttes siden i fjor høst.

Høstsesongen starter med valget av en bok og en forfatter jeg aldri har hørt om før:
Lyse utsikter av Marie Sabine Roger

Noe av det som er spennende med en boksirkel er at man blir kjent med bøker og forfattere som man ikke har hørt noe om , eller ikke funnet interessante.

Vi har også bestemt oss for å lese Udødelighetens elixsir av debutanten Gabi Gleichman i oktober. Det gleder jeg meg masse til!

Lesesirkel anbefales!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar