torsdag 13. september 2012

Fredric Drum i Egypt

Fredrik Drum befinner seg i Egypt, Kairo og pyramidene i den fjerde boka; Det niende prinsipp.

Det niende prinsipp - Gert Nygårdshaug Helge Winther-Larsen


Intriger, drap, id-tyveri, pyramideforskere som krangler, en dose vakre kvinner med mer.


Fredric Drum overlever igjen. Han fikk også vin i Egypt og ble forsøkt forgiftet og drept flere ganger.

Selv om Fredric Drum er festlig, så har jeg nok fått dosen min for en stund. Denne hørte jeg på lydbok. Jeg har flere bøker liggende og nr 5, Cassandras fingre i lyd venter på biblioteket.

I helga skal jeg på bokfestivalen i Oslo. Der skal Gert Nygårdshaug og Torgrim Eggen snakke om sitt fellesprosjekt ; en kokebok , Vår ære og vår mat, med mat fra mange land og med noen av sine romanfigurer i. Jeg regner med at Fredric Drum som er mat- og vinelsker og driver restauranten Kasserollen får en sentral plass i kokeboka. Jeg skal prøve å få med meg foredraget ihvertfall. Bon apetit.:)


Gert Nygårdshaug: Det niende prinsipp

Cappelen Damm ,lydbok 2012

Vår ære og vår mat litterært kokebokprosjekt, som kommer. Kanskje kommer jeg hjem med denne etter festivalen?  (bildet over er lånt fra siden til Oslo bokfestival)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar