onsdag 20. februar 2013

Mammutsalget - Mine kjøp

I går og i dag kom pakker i posten til meg. Mammutbøkene jeg bestilte da forhåndsbestilling var mulig.   Det er alltid med fryd og spenning jeg henter slike pakker og jeg gleder meg vilt til å åpne bokpakkene selv om jeg vet hva som er inni. Nye bøker som lukter. Å bla i dem, kikke på bilder, innholdsfortegnelser, smålese litt.. I år ble det bare reisebøker, mat- og helsebøker og humorbøker. Å få tak i hele serien til Are Kalvø, Greatest Hits i 3 bind, synes jeg var et kupp. Et sånt MÅ HA-kupp! Disse skal jeg ta frem når jeg trenger og har lyst til å le..:)



Som du ser ble det mange kosebøker:


Are Kalvø : Greatest hits, 1, 2 og 3 (på adlibris.com)

Jeanette Roede: Lett og lettvint (denne var visst bare på adlibris, så langt jeg kan se)

Erica Palmcrantz Aziz: Raw delight

Kersti Jareg: Øyene i vest, Hebridene, Orknøyene og Shetland. MÅ HA! Elsker slike bøker, har også vært på Hebridene. Øyene har vært en del av Norges herredømme for lenge siden.

Trond Berg Eriksen: Roma 

Torbjørg Hofskindottir: Boost din vitalitet. Anbefalt av Bokelskerinnen. Siden jeg er ivrig på juicingfor tiden, så ville jeg bare ha denne.


Så ble det ikke noen romaner i denne omgang. Mulig det blir noen på slutten av salget. Jeg har ikke bokhandel jeg kan stikke innom å impulshandle i innenfor 7 mils radius, og bra er vel det. Kanskje. ;)

Hva ble dine kjøp?






Vassfaret i dag.

Mine Mammutanbefalinger HER


10 kommentarer:

  1. Jeg har også fått Mammutpakkene mine. Den ene kom i går og den andre i dag. Holdt meg til romaner, dikt og noveller i år. Jeg har skrevet litt om innholdet i begge
    Her: http://bokvrimmel.wordpress.com/2013/02/11/mammutsalg-og-mammutvalg/

    Og her: http://bokvrimmel.wordpress.com/2013/02/18/mammutsalg-2013-del-2/

    Var en tur innom min lokale Arkbutikk i dag. Det ble to bøker til, gitt. *rister på hodet av seg selv* ;) "Historien om Pi" av Yann Martell (den står jo nevnt i 1001 Books) og "Bølle på døra" av Jennifer Egan.

    Godt fornøyd med fangsten! :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, kjenner til den der, du..hvor lett det er å spe på enda flere gode bøker i butikken, hehe...
      Har lest innleggene dine. Fine bøker du har valgt..:)

      Slett
  2. Fikk akutt lyst til å rive ut Roma-boken fra bloggen og kaste meg over den. Bla og drømme og lese og nyte og fasineres.

    Den MÅ jeg få kjøpt, jeg har bare ikke fått somlet meg til å stikke innom en bokhandel enda. Tenk på det, hva er galt med verden, liksom :-S

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe....riv i vei, du- men du må nok en tur på butikken på nett eller der ute, ja..;) Fin bok, mye å lese, noen bilder. Godt å ha når man vil drømme om Roma, dra til Roma igjen eller bare å lære om Roma.:)

      Slett
  3. Masse flotte bøker her, ja!! Jeg har hyllene så fulle av uleste bøker at jeg ikke hadde samvittighet til å kjøpe mer enn en bok. Tror kanskje ikke den hørte til mammutsalget, men den var så billig at jeg måtte bare ha den allikevel. "Finnskogen-trilogien" av Britt Karin Larsen ble med meg hjem, og jeg gleder meg veldig til å lese den :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Kjekt å greie å være dispilinert.;) Har selv mammutbøker fra de siste to års salg liggende ulest enda. Finnskogtrilogien er ikke en mammutbok, nei... Jeg kjøpte den selv sist fredag. Den gleder jeg meg også til å lese en dag.:)

      Slett
  4. Are Kalvø er ein artig kar - kjekk å ha i hylla :-) Eg har vore flink og berre kjøpt tre bøker så langt; Den store mummiboka, Shantaram av Gregory David Roberts og Før jeg brenner ned av Gaute Heivoll. No ventar eg på posesalet som brukar å vere vår lokale bokhandel si avslutning av mammutsalet.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, da har du vært flink.:) Shanaram er en bok jeg vil lese en gang. Har hørt veldig mye bra om den. Før jeg brenner ned gjorde sterkt inntrykk på meg, veldig bra bok. Heldig du som kan gå på posesalg.:)

      Slett
  5. Vakkert bilde! Me er heldige som bur i eit så vakkert land :-)

    Are Kalvø er super, enig i at det er eit kupp. Dei andre bøkene i stabelen din kjenner eg ikkje til.

    Har vore ein liten tur på Mammuthandel. Skulle innom bokhandelen i eit anna ærend, men kom ut att med to bøker i posen og gløymde det eg egentleg skulle ha kjøpt..!!
    Det vart to nye krimbøker i krimbokstabelen: Mørke rom av Gillian Flynn (anbefalt av opptil fleire medbokbloggarar) og Frosset øyeblikk av Camilla Ceder (som eg aldri har høyrt om før, men på omslaget vert det påstått at ho kan samanliknast med Mankell og Larsson - så det må sjekkast ut)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Ja, Norge er vakkert og mangfoldig.:)
      Er veldig glad for å ha Are Kalvø i hyllene mine (dvs stablene for tiden). Har lest Syden av ham før, den var veldig artig.

      Mørke rom var en av de sterkeste krimbøkene jeg leste i fjor. Gled deg. Den er rå, sterk, fæl, men veldig bra. Ligger en omtale på bloggen her.

      C C har ikke jeg hørt noe om heller.. Spent på å få høre når du har lest den.:)

      Slett