torsdag 28. februar 2013

Oppsummering Februar 2013

Siste dag i februar er her. I morgen ventes annet vær. For første gang det blåste fælt, vinteren den smeltes bært.;)
Da er det tid for oppsummering. Planer brytes, nye lages, bøker kjøpes og bøker hentes. Det er vel slik det skal være, er det ikke?





Bøker jeg leste og hørte i februar:


Svindel og multelikør av Catharina Ingelman-Sunberg, svensk, humor

Drømmehjerte av Cecilia Samartin, amerikansk, lydbok og papir, Bok fra hylla

Berte Skrukkefyllhaugen av Edvard Elsrud, lokalhistorie, biografi (omtale kommer)

Fuglehotellet av Tiger Garte , norsk

Hypnotisøren av Keppler (lydbok og papir), krim, svensk, bokihylla

Elskeren av Marguerite Duras, fransk, bokihylla, 1001-bok

Den gamle mannen og havet av Ernest Hemingway (lydbok), 1001-bok

Storm i juni av Irene Nemirovsky , fransk, lesesirkelbok, 1001-bok

Prosten og hans forunderlige tjener av Arto Paasilinna, finsk, humor, bokihylla


SUM: 9 leste bøker

Av de er det:

* 3 stk 1001-bøker
* 4 stk fra bokhylla
* 2 humor
* 1 krim
* 2 svensker
* 1 finne
* 2 fransk
* 2 amerikanere
* 2 nordmenn
* 1 debutant (Keppler)
----

Jeg er veldig fornøyd med å ha lest
 3 stk 1001-bøker
og  4 stk fra bokhylla


Bøker kjøpt:

Må jeg fortelle det? Nei, men det ble da noen på Mammutsalget , hele 8 stk, samt tre i Oslo en helg her.
Som: Storm i juni, Anna Karenina og Britt Karin Larsens trilogi om folket på Finnskogen. Alle i pocket, så de var ikke så dyre da.;)

Jeg har også mottatt flere anmeldereksemplarer fra forlag, men det nevner jeg under hvert innlegg hvor jeg skriver om dem.


Påbegynte bøker:

Anna Karenina av Leo Tolstoj

Den elskelige giftblandersken av Arto Paasalinna (lydbok)

Jeg kan se i mørket av Karin Fossum (lydbok)

Flink pike av Gillian Flynn (starter nu!)

Fifty shades of Grey- Bundet, E.L:James (denne har jeg holdt på med lenge og jeg prioriterer den nok ikke denne måned heller. )

For i mars er det KRIM og SPENNING for alle penga!

Ønsker dere alle en flott lesemåned i mars.:)...

8 kommentarer:

  1. Imorgen - DA kan jeg innrømme at jeg har startet på Agatha Christie idag :-) Kos deg med krimmen, Anita!

    SvarSlett
  2. Februar ser ut til å ha vært en flott lesemåned for deg. Går litt tregt for meg om dagen. Er så trøtt om kvelden. Energien kommer vel snart tilbake nå som det blir lysere og våren nermer seg. Jeg har lest drømmehjertet og fuglehotellet og likte de veldig godt. Ha en fin dag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det var bedre enn ventet. Å høre lydbøker innimelom gjør at jeg får med meg mer. Trøtt sent på kvelden jeg og, så jeg må starte å lese tidligere. Begge de to du nevner var fine bøker. God helg.:)

      Slett
  3. Superflott oppsummering!! Åsså ni bøker da, det er jo helt supert :)

    SvarSlett
  4. "Anna Karenina" må prioriteres. Leste den ifjor, og den er på langt nær så tung som ein skulle tru:-) Arto Paasilinna har forresten ei bok på 1001-lista, "Harens år." :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Så fint at du sier det. Det som jeg tenker motiverer til å lese mursteinene er at den er oppdelt i åtte bind.
      Ja, jeg vet at Harens år er på 100i-lista. Det er jo bare toppers..:) Har den i papirbok, og har bestillt den i lyd også. Hvis Ivar Nørve leser blir det jo en sann fornøyelse..:)

      Slett