søndag 9. juni 2013

Smakebit på en søndag (33): Du forsvinner

 Det er søndag igjen og klart for en ny smakebit av den boka jeg leser akkurat nå. Det er Mari som drar igang sin smakebitspalte søndag etter søndag i sin blogg Flukten fra virkeligheten. Nå leser jeg danske Christian Jungersens siste bok Du forsvinner.




Jeg har så vidt startet med boka så det blir en liten smakebit fra starten av boka.:

Les HER

Om handlingen så sier forlaget dette:


"Du forsvinner" er en ny, prisbelønt roman av forfatteren av "Unntaket". Vi møter Mia som er lærer og Fredrik som leder en privatskole. En dag begynner Frederik å oppføre seg merkelig. Det viser seg at han har en hjernesvulst, som gradvis har endret hans personlighet. Da Frederik blir avslørt i et millionbedrageri, begynner et spill om skyld og ansvar. For er den skyldige ham selv eller hjerneskaden? Styres friske menneskers handlinger ikke vel så mye av biologien i våre hjerner? "Du forsvinner" er en djevelsk og filosofisk kjærlighetsroman om å finne sin egen vei ut av katastrofen, om menn, kvinner og forsteder. Og om sjelen.
Vil du lese flere smakebiter så ta en titt inn i Maris blogg HER

13 kommentarer:

  1. Denne boken har jeg hørt både positivt og negativt om så det blir interessant hva du kommer til å skrive om den når du har lest den. Ha en fin søndag videre :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Ja, jeg er spent selv..har lest fire kapitler. Lettlest.

      Slett
  2. Spent på å høre hva du synes :)

    SvarSlett
  3. Denne er jeg spent på,skal begynne på den om ikke så lenge. Ha en fin søndag:)

    SvarSlett
  4. Känner igen författarens namn, men har inte läst något av honom. Det låter intressant.

    SvarSlett
  5. Her var det noe rart med innlegget ditt. Mangler øverste teksten også går den langt utenfor spalten også er det mye hvitt på slutten før man kommer ned til kommentarfeltet. Måtte bare si ifra:)

    Denne boken har jeg satt meg på venteliste på, håper den er bra:)Ha en fin søndag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Nå har jeg fikset teksten, men hvorfor det er så masse tom plass nederst i innlegget anet jeg ikke. Jeg får ikke redigert det uten å skrive om hele innlegget. Takk for at du varslet. Jeg har vært i bryllup, derfor lite på blogg i helga-

      Slett
  6. Tack för smakbiten, fast det var som sagt var lite svårläst, texten går utanför. Just hjernesvulst är ett av de där orden som gör att jag inte känner för boken, även om storyn lät intressant annars.

    SvarSlett
    Svar
    1. Har rettet det opp, håper det er bedre å lese nå.

      Slett
  7. Er også spent på hva du synes. Hvor du "lander".

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, har ikke kommet så langt, bare fire kapitler, men den er lettlest..

      Slett