tirsdag 1. april 2014

Oppsummering mars 2014

Hva har jeg rukket å lest mellom flytting, nye jobbprosjekter, bortreise etc? Mer enn jeg trodde faktisk. Jeg tror nok jeg har kommet inn i en god leserytme slik at det ligger på en ca 10 bøker pr mnd, pluss/minus. Så også i mars. Here we go…..

Foto: wiki.fetskolene.no (takk for lånet)
Hva jeg har lest i mars:


SUM: 11 bøker

Av dette blir det:
3 selvbiografiske beretninger
4 krim
6 leseeks
2 bibloteklånt
3 kjøpt (hvorav en er nedstøvet hyllebok)
1 diktsamling
1 essaysamling
2 debutanter

Land jeg har besøkt: Norge (6), Diverse land med Tove Nilsen, Danmark (2), Sverige (1), Japan (1)

Hele 6 bøker er norske utgitt i 2014. Dvs aktuelle for nominering til bokbloggerpirsen 2014. Her er det abolutt kandidater til åpen klasse og romanklassen.


Holder på å lese/lytter til:

Prost Gotvins pilgrimsreise av Gert Nygårdshaug. ca 50 sider igjen (2-3imer på lydbok)

Det kunstige paradis. av Charles Baudelaire: Har lest delen om hasjisj og har opium igjen. Langtidsprosjekt.

I kveld startet jeg på: Raushetens tid av Kathrine Aspaas (2012)- den virker spennende.


Nye bøker:
Det har blitt noen leseeks fra forlag denne måned også, jeg har også fått boken Frostgraven av Sonja Holterman, og det har blitt noen kjøp, spesielt på Mammutsalg. I tillegg har jeg kjøpt :
Raushetens tid av Kathrine Aspaas (2012) ,Godt nok for de svina  av Anita Krohn Traaseth og Uperfekt av Brene Brown. Jeg har også bestillt en bok om en klarsynt psykiaters bruk av intuisjon i sitt arbeid gjennom bokklubben som jeg ser frem til å lese. Den heter Med andre øyne av Judith Orloff.
Kjøpt på litteraturhuset i Oslo: Skrivefest av Tove Nilsen, Skrivekunst av Henrik Langeland. Nomaden: Travel writing, Lonely planet.


Litteraturarrangement:

TRONDHEIM Folkebibliotek , Kafe Gjest BAARDSEN, med Sonja Holtermann og Gunn Marit Nisja. Referat : 


Det blir lite egenskapte bilder denne gang, og lite tekst. Men det får være godt nok for de svina.;)



Ha en fin april dere!










8 kommentarer:

  1. God morgen! Du har jammen rukket å lest mye til tross for en travel måned,Anita! Jeg har lest to av "dine" Høyt henger de og hvorfor hopper jeg jeg leste litt i Urd på poesidagen, ellers så står et par på vent her hos meg. Ønsker deg en fin lesemåned i april også:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. God kveld Beathe.:) Ja, utrolig hva man rekker av lesing, men det er vel slik at lese gjør man mellom alt annet, og helst da også.;) Ja, Hvorfor hoper jeg ja, den har du også lest ja.. husker det nå. Fin lesemåned til deg også.:)

      Slett
  2. Oj, godt jobbet, Anita! Mye spennende her!

    SvarSlett
  3. Takk for det, Ja, mye bra å finne blant bøker for tiden.:)

    SvarSlett
  4. ÅÅ så produktiv du er.
    ÅÅ hvor mange 2014 bøker du har lest.
    ÅÅ ÅÅ.
    Kun 2 av bøkene din har jeg lest Fallvann (yay) og Jussi (dobbelyay)
    Stod og holdt i den Baudelairboka på bib. idag - og tenkte på deg
    , men la den ifra meg, krameptak, for å fokusere på bøker allerede i hus.

    SvarSlett
    Svar
    1. Leseproduktiv. Skulle gjerne vært mer produktiv på andre områder også, men slik er det nå da.. Flink du som greier å fokusere hardt på de du allerede har i hus. Min utroskap på det området kjenenr ingen grenser… Aner meg forresten at det snart er klart for ny runde biografi? Må finne Zlatan i alt pikkpakket her da..;)

      Slett
  5. Haha, alle leser mer enn meg i løpet av en måned og jeg har all verdens tid til å lese. Jeg må ta meg sammen. Fin leseliste og god ny lesemåned:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe, det er vel ikke om å gjøre å lese mest.:) Man orker det man orker, konsentrasjonen skal også henge med, og lesing skal vel gjøres av lyst? Ha en fin lesemåned du også.:)

      Slett