tirsdag 6. mai 2014

Boken på vent (75): Ut i elvestrømmen

Nå har jeg ryddet på plass fire esker bøker og et par bagger inn i mine nye Billybokhyller. Det var det jeg rakk i kveld. Jeg prøver å få et slags system med en gang, og da tar det tid. Jeg finner også gamle bøker som har støvet ned, blitt gule og vært på vent i evigheter, i alle fall siden 70- 80- 90-tallet. Gamle bokklubbbøker. Jeg sjekket et par av dem som jeg vurderte å gi til Fretex på Bokelskere og fant ut at de visstnok skulle være veldig bra, ut fra den mening de få som hadde uttalt seg hadde lagt igjen. Jeg velger den ene, en bok av barnebarnet til Ernest Hemingway.

Foto: bokelskere.no

Om boka:

Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Mississippi, 1950-årene. Eva vokser opp i et hjem preget av alkoholisme og vold, og blir tidlig klar over at hun har krefter i seg som kan gjøre livet hennes vanskelig. Før det går helt galt, må hun finne et fotfeste som holder.
Mer fra Bokelskere.no HER

Boka er fra 1993. ( det var vel da jeg kjøpte den også, gjennom Bokklubben) Oktober forlag.
Jeg kan vel si at denne har ventet lenge, i hele 21 år. WoW! Spørsmålet er om den er verdt å lese? Har du lest den?

Vil du se hva andre bokbloggere har i hylla si, ta en titt inn i Beathes bokhylle da vel.:)


Ønsker deg en fin tirsdag!


16 kommentarer:

  1. Det var "venteboken" sin det, 21 år, må være rekord! Den høres jo spennende ut så jeg satser på at den har vært god til å gjemme seg :) Ønsker deg en strålende tirsdag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, og jeg har sikkert bøker enda som har ventet lenger enn det..:) Spørs om den blir lest? Takk, du og Tine.:)

      Slett
  2. Denne var helt ukjent for meg. Jeg har en veldig gammel bok på vent i dag. Utgitt på engelsk i 1902, men min versjon på nynorsk er fra 2009 og har ikke vært på vent i min bokhylle så lenge

    SvarSlett
    Svar
    1. Skal ta en titt på boka di også.:)

      Slett
  3. Likte smakebiten, så denne er det nok verdt å titte etter. Frokost i nydelige Barcelona nå.

    SvarSlett
  4. Det var både ukjent tittel og forfatter! Kjekt når en finner slike brtgjemte skatter :-) Høres ut som en spennende historie. Les den snart, da slik at jeg får se om den er noe ;-)
    Ha en glad dag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Skal vurdere det Pia.:) Men det er mange bøker som venter her vet du, og nye kommer stadig til.:) Takk..

      Slett
  5. Wow, 21 år på vent ja. Vi får håpe at uttrykket : Den som venter på noe godt.... " kan brukes her da, blir jo veldig spennende å høre hvordan den falt i smak. Godt å lage system i bokhyllene med en gang så er det gjort. Jeg må ha flere bokhyller så mitt system som jeg laget til i fjor fungerer ikke lenger. Ha en fin tirsdag, Anita :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det kan du si Beathe.;) Ang bokhyllene, så er jeg i gang, men det spørs hvor nøye det blir.. Er uansett redd jeg har for mange bøker ….;( Takk, du også.

      Slett
  6. Så deilig å få bøkene i hyller :-) Jeg er sikker på at om jeg tok en skikkelig opprydding i mine bokhyller så ville jeg også finne uleste bokklubb bøker :-) "Biblioteket" mitt er dessverre opptatt for tiden, siden min sønn bruker rommet til stue. Men etter han flytter ut skal jeg kose meg med gamle bøker igjen :-D Jeg har ikke hørt om Lorian Hemingway i det hele tatt, så jeg ble litt nysgjerrig må jeg innrømme :-) Ønsker deg en fin uke, Anita!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er alltid noen av dem igjen.. selv om jeg har kvittet meg med noen.. Fin uke du også.:)

      Slett
  7. Ai, ai, det var en bok lenge på vent det Anita! Jeg har også bøker på vent.. Men hvor mange år vet jeg faktisk ikke.. Har et helt mørkeloft, med mange esker som inneholder bøker. Har jeg lest alle, nei.. Jeg vurderer å gå gjennom alt, kanskje noen havner hos Fretex i byen.. Kan komme til nytte for andre..

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er mange år, og jeg har sikkert de som er enda eldre på vent.. Skal ta en nøye vurdering når jeg pakker utskene ; hva trenger jeg egentlig å beholde? Hva har jeg plass til? Hva vil jeg absolutt beholde? Håper jeg får unna noe til fretex..

      Slett
  8. Ikkje lese og har ikkje høyrt om - det kan bli spennande. Så kjekt å pakke ut og "gjenoppdage" bøker :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er ganske morsomt å pakke ut gamle bøker og se hva man faktisk har..)

      Slett