søndag 3. juli 2016

VG har foreslått to av de nominerte bøkene til Bokbloggerprisen som årets beste sommerferietips!

Av de ti bøkene VGs anmeldere har foreslått som årets ferielektyre, finner vi månedens samlesingsbok; Bienes historie av Maja Lunde, som er nominert til årets beste roman.  Jeg kunne ikke vært mer enig!

Faksimile fra VG 2.07.16.

Og i ferien kan vi la humla suse, så ta da også med en humlebok på kjøpet. Den har jeg ikke lest, men det skal jeg gjøre noe med.



Havboka er nominert til årets beste bok i  Åpen klasse og var juni måneds samlesingsbok. Sindre Hovdenakk foreslår denne som årets feriebok. Jeg er også helt enig med ham. Har du enda ikke lest Havboka, så gjør det!


 Faksimile fra VG 2.07.16

Trenger du flere begrunnelser, så les gjerne flere blogginnlegg om disse bøkene på siden til  Norske bokbloggere:

Om Havboka
Om Bienes historie




Sommerhus på Verdaln. Her tror jeg bier og humler trives. Hageutstilling hos kunstner Renata Wyss på Fleskhus. (foto: Anita Ness)

10 kommentarer:

  1. Det betyr at vi bokbloggere har god smak. Jeg hentet Tequila dagbøkene på biblioteket og var så dum å bla i den. Aaai, for en historie, takk for tipset!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, ikke sant? ;) Vi er ikke helt i utakt med anmelderne i Norges mest solgte avis i alle fall. (og de andre som har nominert disse bøkene til flere priser, og alle som elsker bøkene)

      Hehe, ja, så du ble stående oppslukt og lese om Mexico? Sterk og fascinerende bok, det er sikkert.:)

      Slett
  2. Leste Bienes historie i fjorhøst og støtter den anbefalingen! Veldig fin bok :) Havboka var også veldig bra, synes jeg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, ikke sant, fin fin bok.:) Begge to var fine bøker.:)

      Slett
  3. Det passer jo veldig bra siden det er de to jeg enda ikke har lest og som jeg skal ta med meg på ferie:-)

    SvarSlett
  4. Så gøy at media følger etter oss bokbloggere :) Hilsen fra ett eller annet sted i Sør-Trøndelag :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, hehe- ikke sant.;) Ble ikke så værst været her i Trøndelag likevel, Tine. Kos deg på tur.:) Dere skal ikke innom Trondheim en tur da?

      Slett
  5. Så artig og bra da. Ser at du har vært på utstillinga til Renata. Kjenner henne fra et malekurs som jeg var med og arrangerte på hjemgården i Oppdal for noen år siden. Jeg liker bildene hennes! Kommer meg dessverre ikke dit!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, ikke sant.. Ja, var innom der da jeg var på Verdaln og besøkte foreldrene mine i helga. Flott hage, men bildene ga meg ikke så mye.

      Slett