tirsdag 17. desember 2013

Boken på vent (58): Blacklands

Tirsdag igjen, tid for boken på vent hos Beathe. I dag velger jeg en bok som jeg har hatt lyst å lese lenge. Men som jeg ikke fikk tak for nylig. Det er Bealinda Bauers Blaclnads. Jeg fant den i ei bokhylle i Arguineguin/Patalavaca, i Casa Siri.



12 år gamle Steven Lamb er ikke som sine jevnaldrende når det gjelder fritidsaktiviteter. Etter skoletid graver han i jorda ute på heiene. Han vil så gjerne ha tilbake den hyggelige tonen hjemme. Mormor er alltid er trist og sur, og hver dag står hun ved vinduet og venter på at Stevens onkel Billy skal komme hjem. Steven har aldri møtt onkel Billy, for da Billy var 11, for 19 år siden, gikk han på butikken, og siden har ingen sett ham. Billy må være død, og Steven er ute og graver for å finne levninger som kan bevise det og bringe mormor ut av sorgen.
På den tiden da Billy forsvant ble pedofile Arnold Avery livstidsdømt for seriemord på småbarn. Det er all grunn til å tro at han drepte Billy, og Steven skriver et brev til Avery for å spørre hvor han begravde Billy. Dette blir starten på fascinerende katt og mus lek mellom den desperate gutten og en drapsmann som har kjedet seg i mange år.
Mer om boka HER

Vil du ha flere tips så ta en tur inn til Beathes bokhylle da vel.:) Der finnes fine tips til julelesing.





12 kommentarer:

  1. Denne boken har jeg ikke hørt om, så takk for et nytt bekjentskap :)

    SvarSlett
  2. Denne har jeg lest. En meget anderledes bok, men også meget bra. Ønsker deg en fin dag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Så bra! Takk skal du ha og i lige så.:)

      Slett
  3. Denne har jeg lest, og jeg likte den veldig godt :)

    SvarSlett
  4. Jeg har og lest den. Minnes den var litt spesiell men bra

    SvarSlett
  5. Har akkurat kjøpt andre boken til forfatteren samt at jeg har fått tak i den siste som kom for ikke så lenge siden. Denne er noe spesiell men jeg likte den også godt. Ha en fin uke, Anita :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det Beathe og i lige så. Husker at du har lest og likt Bauer.:)

      Slett
  6. Så artig at du fant boken på gran canaria, særlig siden du lenge har hatt lyst ti å lese den! Jeg har hørt om den og synes det virker som en spennende historie. Ha en fin uke videre :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, man finner jo litt bøker her og der, når man reiser, og fint er det.:) Men nå har jeg fått overdose av krim etter Keplers Ildvitner som jeg leste ut i går, så nå blir det en stund til jeg leser denne tenker jeg. Ha en fin uke du og.:)

      Slett