tirsdag 24. desember 2013

God jul til mine venner , samarbeidspartnere og følgere

Sola skinner her i den lille fiskerlandsbyen Puerto de Mogan på Gran Canaria. I dag er det julaften hjemme. Her feirer de lokala jul den 6 januar, men det er så mange turister her fra mange land som feirer jul i dag og i morgen.  De ansatte på hotelet vårt har som tradisjon å ha familiekveld hjemme med sine i kveld. Derfor stenger noen restauranter tidligere. Vi skal ut å spise på den spanske La Linterna på havna. Hele familien min er her, samlet, mor, to søstre med sine sønner, mine tre barn med samboer.


Juletre på hotellet vårt Cordial Valle Mogan.




Fra den tradisjonsrike sandkunstkrybba i Las Palmas, Las Canteras .




Nisse på Las Canteras





Julepynta fasade i Triana, den populære handlegata med sidegater i Las Palmas.





Pent pynta juletre utenfor Hotel Cordial Playa i Puerto de Mogan


Jeg vil med dette ønske dere alle en riktig god jul!



10 kommentarer:

  1. God jul i varmen Anita! Her på vestlandet blåser vi friskt igang julen med juletre i 45 graders vinkel ;o)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det Marianne. Så synd at dere har så dårlig vær.. God jul til deg og det blir vel kos lell.:)

      Slett
  2. Viste ikke at det er så fin julepynt i syden. Regner med du koser deg storveis, med masse familie på besøk. God jul, nyt de siste dagene i "frihet", snart må du vel tilbake til hverdagen igjen :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det Tine! Jo det er mye fin pynting her, enkel og ikke så overdådig heldigvis.:) Ja, slapper av nå.. God jul til deg og dine.:)

      Slett
  3. For noen flotte sandkunst objekter.
    Ha en fortsatt god jul i solen.
    Her på Hamar er all snøen vekk, og det regner. Så ganske spesiell jul!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Ingun! Ja de sandskunstskulpturene er skikkelig fine.
      Takk skal du ha, Om et par dager reiser jeg også hjem til varmegrader og mørk våt asfalt… Kos deg resten av romjula.:)

      Slett
  4. Så koselig å feire julen sammen med familien i Puerto de Mogan!
    Jeg var en uke i Las Palmas rett før jul i desember 2011 og synes det var spennende å oppleve sandskulpturene. Tok temmelig mange bilder av dem.

    Siden julen er over, ønsker jeg deg en riktig fin romjulstid :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Heisan! Ja det har vært fint.:) Nå sitter jeg på flyet hjem og har free wifi med Norwegian..kult så lenge det varer.:) Sanskunsten er utrolgi flott, og krybbene varierer fra år til år- God romjul til deg også.:)

      Slett