mandag 24. september 2018

Diktlesesirkel september - 18: Norske utgivelser 2018

Påminnelse om ny runde i diktlesesirkelen. Kategori: Norske utgivelser 2018.
Har du lest? I tilfell hva? Har du blogget? Skal du- vil du? Har du glemt?
Hiv deg med. Som vanlig legger du en kommentar en link i kommentarfeltet her eller under samlefanen. Link her.




Selv tenkte jeg å lese Venn med alle av Gunnar Værness, men i dag fikk jeg Sumala J Alis dikt Melanin hvitere enn blekemiddel, og ble fristet til å velge den.
Alltid disse valg.
Jeg vil lese begge, men kanskje ikke begge i denne runden.

Jeg minner også om at etter den siste runden diktlesesirkel i år, november, så vil jeg lodde ut diktsamlinger til dere som har deltatt. Hver gang dere har deltatt gir et lodd til trekningen.
Bli med , følg med!

Disse har lest og blogget:
Tine: Sauesankertanker av Torgeir Rebolledo Pedersen
Reading-Randi: Skogen den grøne av Ruth Lillegraven
Birthe/JegLeser: Løven og hvalen av Kamilla Davis
Kleppanrova: Farvel alle hemmeligheter av Helene Guåker
Beathe: Det gule bladet, den svarte pupillen av Katrine Heiberg
Anita: Venn med alle av Gunnar Wærness
Åslaug: Skogen den grøne av Ruth Lillegraven
Beritbok: Skogen den grøne av Ruth Lillegraven og Hvis av Tine Jarmila Sir

Link til Samlefanen  her


12 kommentarer:

  1. Hmmm.. ser ikke ut som jeg har noen diktsamling fra 2018 jeg - kanskje det finnes noe enkeltdikt på nett et sted....

    SvarSlett
  2. Jeg hadde diktbøker anno 2018 bøker liggende men i dag fikk jeg den jeg virkelig hadde lyst til å lese så jeg får nok skrevet noen ord enten her eller der innen fristen🙂 jeg har også Ali din bok,er spent på den.

    SvarSlett
    Svar
    1. Mangler "flere" mellom hadde og diktbøker☺

      Slett
    2. Så bra Beathe!
      Spent på hva du leser og hvordan du liker.
      Ali sin bok leste jeg i går, men må lese en gang til (minst) for å få ordentlig tak på den..

      Slett
    3. Ja,jeg også pleier å lese dikt 2-3ganger. Boken heter "Det gule bladet, den svarte pupillen"- debutbok.

      Slett
    4. Som regel er det best å gjøre det, såfremt det er en bok man liker såpass at man vil det.
      Har ikke hørt om den boka du nevner..

      Slett
  3. Takk for sist. Jeg er nok forsinket, mye reising denne måneden. Hjemme et par dager i uka.I dag går turen til Sandefjord. Spent på om båten går. Første flyavgang allerede kansellert. Det er spennende å være på farten! Men tilbake til dikt - jeg kommer med omtale i neste uke!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for sist ja Åslaug.:)
      Krevende med reising i sånt vær. Håper det gikk bra.
      Ser frem til ditt diktvalg.:)

      Slett
  4. Hvis det ikke er debutant du skal ha, så leste jeg akkurat en helt fersk liten diktsamling i dag. Riktig vakker. Her er den:
    https://reading-randi.blogspot.com/2018/09/tanker-om-bok-ruth-lillegraven-skogen.html

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei, det trenger ikke være en debutant i denne runden. 2018 og norsk skal det være.
      Så fint da at det matchet så bra.
      (hvis du legger inn link i innlegget ditt til Diktlesesirkelen er det fint.:))

      Slett