tirsdag 10. desember 2013

Boken på vent ( 57 ) : Ildvitnet

Tenk at det er tirsdag igjen , ja da er jula snart over og påska her på et blunk.;) Hehe… sånn går no dagan!  Har lite førjulsfølelse her jeg befinner meg på Gran Canaria, selv om det  litt julepyntet her og der. Det er vel den snøen som ikke er her da, men det er jo den jeg har valgt å reise fra, siden jeg vil ha det varmere på denne årstia. I alle fall en stund, som et avbrekk i mørketia, for å forkorte den lange vinteren. Jeg har vært på biblioteket i sjømannskirka i Arguineguin og hos Casa Siri i Patalavaca og lånt meg noen bøker. Blant annet Ildvitnet av Kepler, som jeg håper å få lest før jeg må levere den tilbake. Jeg har lånt flere bøker, samt plukket med meg et par fra resepsjonen her slik at jeg ha noe å velge i, da vet du.


Om boka sier forlaget dette:

Et uhyggelig mord skjer på en institusjon for «vanskelige» tenåringsjenter. Ingen har sett noe. Ingen vil fortelle noe. Sporene fører Joonna Linna i retning av Vicky, som forsvant samme natt som mordet. Samtidig ringer det spiritistiske mediet Flora Hansen til politiet. Først vil hun ha penger for å snakke, snart ber hun dem bare desperat om å lytte.Dette er den tredje krimromanen til Lars Kepler.

Har du lest denne?

Jeg har lest Hypnotisøren og Sandmannen av dem tidligere og likte dem begge veldig godt. 

Ønsker deg en fin tirsdag og husk å ta turen innom Beathes bokhylle hvis du vil ha flere boktips.:)





13 kommentarer:

  1. Du er flink å omgi deg med lesestoff, hvor enn du er ;) Ildvitnet har jeg lest, gled deg! Nyt solen, her er snøen vekke og alt er fryktelig mørkt igjen .

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det, ikke så vanskelig det da Tine.:) Gleder meg til denne, men har to.tre foran i køa. Sola ser jeg ike så mye til, kun i små gløtt, men det er jo mer dagslys enn hjemme da og mildere..

      Slett
  2. Enig med Tine. Denne er knallbra!

    SvarSlett
  3. Har ikke lest noe av Kepler ennå, men jeg har denne liggende og er vel en av de få bøkene jeg har kjøpt til full pris, men sånn er det når en glemmer å avbestille. Men jeg gleder meg til å komme i gang med disse bøkene. Ellers så er jeg også enig med Tine:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. De andre jeg har lest av dme har vært råspennende da… Takk.:)

      Slett
  4. Denne har jeg ikke lest, men har hørt veldig mye bra om den :) Håper du koser deg videre på Gran Canaria og nyter varmen! :)

    SvarSlett
  5. Har hatt lenge planer å lese disse Kepler bøkene, kanskje jeg må det i starten av nyåret en gang. Føler som det er lenge siden jeg har lest krim nå, kanskje på tide snart. Disse bøkene høres ihvertfall veldig spennende og gode ut:) Kos deg i sola!

    SvarSlett
    Svar
    1. Krim å anbefale dette Isabella. Ingen kosekrim..Takk skal du ha.:)

      Slett
  6. Åh, Gran Canaria hørtes deilig ut :) Her hjemme får vi aldri noe snø allikevel så julestemningen må skaffes på annet vis ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er lyst lenger og mildt i alle fall.:) Desemner hjemme uten snø er trist og mørkt.. håper de kommer litt som lyser opp.:)

      Slett
  7. Ikke lest noe av disse, men har notert dem tidligere. Så kanskje i 2014 :)

    SvarSlett
  8. Ja, liker du krim Lene, så er Kepler å anbefale.:)

    SvarSlett