søndag 1. desember 2013

Smakebit på en søndag (56 ) : Springflo

Mari er på gang igjen med en ny runde servering av smakebiter på en søndag. Jeg har funnet frem en bok som jeg starter på nå, siden jeg lørdag ble ferdig med sist søndags smakebit, På direkten, som var utrolig spennende. Så får vi se om svenskene makter å konkurrere med norske Remens knallgode debut.  I skrivende stund har jeg ankommet Grand Canaria, og skal slappe av her ut desember. Tenker å få mer lesetid og ro her, ikke så mye farting, men noe blir det vel til fjells og rundt på øya og Las Palmas kjenner jeg meg rett. Været er overskyet, og rundt 21 grader, det har regnet en del og vært Calima, men jeg klager ikke, som kom fra tre grader i Barcelona og frosne dager også i Italia.




Her er forlagets omtale av boka:

En sen kveld i 1987 begås et mord på en ung gravid kvinne. Hun graves ned i en grop på en strand på Nord-Koster rett før springfloen kommer. Bare hodet er synlig, og vannet stiger raskt. De skyldige blir sett av en liten gutt som varsler foreldrene sine. Men kvinnens liv lar seg ikke redde, og politiet lykkes ikke med å identifisere henne. Saken forblir uløst.
Mye senere, i 2011, får politistudent Olivia Rönning i oppgave å skrive om saken. Hun prøver å finne Tom Stilton, som den gang ledet etterforskningen, men han er som sunket i jorden. Samtidig blir en gruppe hjemløse i Stockholm utsatt for blind vold som filmes og legges ut på nett. Mange tråder samles i en forrykende fortelling som byr på overraskelser og en uventet slutt.

Mer HER

Kos deg i søndagen og gjerne med flere av Maris smakebiter i bloggen Flukten fra virkeligheten ::)

Ha en god søndag du.:)

22 kommentarer:

  1. Stakkars deg, bare 21 grader? Her er det 3 grader og sur vind, nesten så jeg kvir meg til å gå ut, men Pedro Carmona Alvarez skal åpne luke 1 på Litteraturhuset klokken 14, så jeg må ut.
    Springflo har jeg lest, og likte den veldig godt, kos deg med den.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg vet det er mye kaldere der hjemme, det er jo derfor jeg ikke er hjemme.
      Pedro C A er bare kjempebra, kos deg med ham. Og takk ..:)

      Slett
  2. Denna har jag oläst i hyllan, den låter bra :)

    SvarSlett
  3. Denne står på leselisten min. Det var så rart, men smakebiten din minnet meg så om en annen bok som heter Malstrømmen av Frode Granhus. Jeg lurer på om ikke en dame dør på den måten der og.
    Ønsker deg en nydelig søndag på Gran Canaria. Det høres herlig ut å være der i desember!

    SvarSlett
    Svar
    1. Malstrømmen har jeg lest, men coveret var ikke helt likt, men at noe dødt kommer fra havet, er likt..
      Tusen takk skal du ha og kos deg du også. Ja desember her i varmere strøk gjør godt for kropp og sjel::)

      Slett
  4. Ooopss, jeg glemte å skrive inn smakebiten i går kveld, og nå ligger boka i kofferten , jeg er på vei til å skifte hotell. Får føre inn en setning senere i dag da..

    SvarSlett
  5. Varmt och skönt med god bok. Ha en härlig dag!

    SvarSlett
  6. Läste denna för ett tag sen! Jättebra bok!

    SvarSlett
    Svar
    1. Så bra! Gleder meg til fortsettelsen.:)

      Slett
  7. Gran Canaria - härligt! Det här är några jag inte läst något av men är nyfiken på.

    SvarSlett
  8. Fy så spännande denna lät.
    Tackar för smakbiten.
    Kram Cissi

    SvarSlett
  9. Denne virker spennende og så lurer jeg på om jeg ikke har denne liggende, må sjekke i hyllene her. Kos deg på Gran Canaria:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, den er , har du funnet den? Takk skal du ha :)

      Slett
  10. Den här står på min läslista, verkar väldigt spännande. :)

    SvarSlett
  11. Låter spännande, trevligt i sommarvärmen :)

    SvarSlett
  12. Noen uker på Gran Canaria høres vidunderlig ut!
    Og boken du leser virker spennende :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er ikke å forakte. Været er ikke spesielt bra, men skyet og en del regn og slik blir det vel en stund, men temperaturen er bra da. Likar det og:;) Boka er grøsselig spennende, og vond..

      Slett