søndag 25. juni 2017

Tore Renberg- Du er så lys- hvordan går det med samlesingen?

Knapt en uke igjen av samlesingen av Du er så lys. Hvordan går det med dere? Har dere lest den før, men har lest noe annet istdet? Hvis ikke- det er fortsatt tid! Selv har jeg funnet et skuespill jeg skal lese; Femti flotte år med Frode Kommedal. Biblioteket har også mange bøker av Tore Renberg.


Jeg anbefaler også å se programmet med Tore Renberg i serien Hvem tror du at du er? som ligger på nrk.no.  samt et intervju med ham i Brenner og bøkene om romanen Du er så lys, som er på kortlisten til Bokbloggerprisen.

Link til omtaler på Norske bokbloggeres blogg her


14 kommentarer:

  1. I skamrus de siste ukene har det ikke blitt lest noe særlig,og enda mindre blogglesing.Men nå som det hele er over så er det tilbake til bøker og blogging igjen og det ser jeg frem til. Har sett begge programmene du nevner og de anbefales så absolutt. Skal sjekke ebokbib så kanskje jeg får lest en annen av Renbergs bøker den kommende uken. Ønsker deg en fin uke, Anita :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, har savnet deg. Plutselig ble du bare borte..
      Har du lest Du er så lys og blogget om den? Kun to har lagt inn innleggene sine på Bokbloggersiden... OOO:
      Takk, en fin uke til deg også Beathe.:)

      Slett
    2. Godt å høre at jeg har vært savnet. Har lest "Du er så lys" og skal selvfølgelig legge inn link til omtalen min.

      Slett
  2. Ahh, jeg ser leser Goldfinch, den likte jeg godt, selv om den er uhorvelig (og litt for) lang. Renberg har jeg lest for lenge siden og går nå bare og venter på tredjeboka i Teksastrio'n. Måtte han komme til Oslo så vi for spørre han ut om Rudi..

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, den er jeg spent på (har ikke startet riktig enda, men skal lese den innen juli er omme- har en bøyg på den lengden)

      Jeg håper også Renberg kommer til Oslo:) (kommer du?)

      Slett
    2. Nja, jeg er i Oslo, skal til og med ligge på hotell, men sålangt ser det ut som om det blir Oslo Maraton over Bokbloggtreff, for mange løse familiebrikker involvert. Skulle jeg derimot bli skadet/syk/eller whatever, stiller saken seg straks anderledes..

      Slett
    3. Man skal jo ikke ønske deg skadet/syk heller...
      Men blir det tvangslesing søndag da?

      Slett
  3. Jeg leste Du er så lys i høst og det er faktisk den eneste Renberg-boken jeg har lest så langt. Skrev noen få linjer om den i et månedsinnlegg, men vet ikke om det er verdt å legge inn, skal sjekke.

    SvarSlett
    Svar
    1. Samme som meg. Men jeg har sett flere av filmene da;)
      Alt er vel verdt å legge inn Silje.:)

      Slett
  4. Her hos meg har det bare gått i utstillingsvirksomhet i det siste, med to utstillinger samtidig og skoleslutt. Men, jeg har lagt den inn på Norske bokbloggere.

    SvarSlett
    Svar
    1. Har sett at du har hatt det travelt Ingun. Håper du får en lang ferie med tid til lesing.:)
      Så at du hadde lagt den ut der, veldig bra! Til etterfølgelse.:)

      Slett
  5. Flott tips om Tv-program å se. Jeg har allerede lest boken, men skal følge med på hva dere andre synes :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Så bra! Det er et morsomt og rørende program. Man formelig ser hva Tore ser når han får vite om sine forfedre. Jeg tenker at det er forfattergenet - innlevelsesevnen, forestillinsevnen, hans som er i sving.

      Har du blogget om Du er så lys? Legg gjerne inn linken på siden, hvis du ikke har gjort det siden sist jeg var der:)

      Slett