tirsdag 7. april 2015

Boken på vent (106) : Det er ikke din skyld at du er tjukk

Jeg har noen sakprosabøker liggende på vent. som jeg skulle ha lest, snart. Helst. Men du vet, den tiden, og alle de bøkene.. Uansett får jeg anledning til å vise dem frem i Beathesbokhjertes tirsdagsspalte Boken på vent. I dag velger jeg Det er ikke din skyld at du er tjukk av lege Siri Aabel.



Boka og metoden som lege Siri Aabel skriver om, er omdiskutert i norske medier.  Les selv, og bedøm..

BLI VARIG SLANK MED hCG 

En revolusjonerende slankebok. 
En helt ny løsning for deg 

I denne boken får du prinsippene bak teorien, kostholdsplaner og fremgangsmåten til hvordan du blir varig normalvektig med hCG. Dette er fortellingen om en medisinsk metode som gjør noe med årsakene til overvekt. 

Dette er også historien til Siri Aabel, som fulgte slankekur etter slankekur, men alltid gikk opp i vekt igjen etterpå. Siri var i ferd med å gi opp og akseptere sin altfor store kropp. 
Så oppdaget hun en slankemetode som endelig gjorde noe med årsaken til fedmen, og ikke bare midlertidig slanket vekk overvekten. 

Siri Aabel er lege og tar her et oppgjør med slankemyter og uretten som overvektige utsettes for. Hun skriver enkelt, men uten å forenkle, og viser hvordan du kan finne en vei 
fra overvektig til normalvektig. Uten å trene i diettperioden. Uten å bli slapp og i dårlig humør. 

Nå er det din tur. 


- Lege Siri Aabel - 
En leges personlige historie om veien fra tykk til tynn.



Du kan finne flere bøker i bloggen Beathes Bokhjerte. Ha en fin tirsdag!


10 kommentarer:

  1. Høres ut som hun har skrevet bok om meg, jojoslankeren med stor J!! Spent på hva du tenker etter du har lest boken :)

    SvarSlett
  2. Denne burde sikkert jeg lese :)

    SvarSlett
  3. Var det denne boken det ble mye storm rundt når den kom ut for litt siden? Jeg kunne godt tenkt med å lese denne så tusen takk for påminnelsen! Gudene skal i hvert fall vite at jeg hadde trengt å gå ned x-antall kilo... Blir spennende å se hva du tenker om den når du har lest den. Ønsker deg en fin kveld :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det ble litt rabalder, ja. Aabel var vel på Skavan også. .. leger gikk ut og advarte mot metoden.. Takk i lige så.

      Slett
  4. Spennende bok du har på vent! Vi er vel mange i klubben som kunne ønske oss å gå ned noen kilo, men det er jammen ikke lett. Kanskje det er noen gode tips der? Hilsen Anette

    www.anettesbokboble.com

    SvarSlett
  5. Ikke har jeg hørt om boken eller metoden, men skjønner godt at det er advarsler mot dette.
    Etter at jeg begynte på en kur mot tarmplagene som matintoleranse i januar, har vekten rast ned ca 7.5 kg. I tillegg holder jeg på å lese om kognitiv terapi som vektreduksjon og det er en del tankemønster som må endres. Vi er i grunnen veldig flink til å sabotere for oss selv med tankene våre. Boken jeg sikter til er Beckprogrammet. no som jeg fikk i hus før påske. Interessant..

    Men det skal bli spennende å høre hva du mener om boka du nå har på vent..

    SvarSlett
    Svar
    1. Kognitiv terapi, tror jeg kan funke for mange..mye sitter i hodet, vaner kan endres, men mye sitter også i følelsene tror jeg…
      Dere skal få høre hva jeg synes om boka, når den blir lest… :)

      Slett