torsdag 2. januar 2020

Vinnere og oppsummering av diktsirkel 2019- og veien videre. Skal vi fortsette i 2020?

Omsider har jeg fått gjennomgått lista fra 2019 og trukket vinnere av premier i diktsirkelen. Jeg har valgt å trekke to vinnere som får hver sin diktsamling. Bøkene har jeg selv kjøpt, og jeg vet de er gode. Så håper jeg vinnerne også vil like dem.


Deltagerne fikk et lodd for hver gang de deltok i diktsirkelen. Følg med under for å se hvem som vant.
Men først en liten oppsummering:
* Det har vært 6 runder, 1 annenhver måned.
* Deltagelsen var høyest i januar med 9 deltagere, lavest i november med 3. Resten av året var det 4, 4 og 5 deltagere.
* Kleppanrova deltok i alle 6 runder. Skikkelig bra! Beathe i Beathes bibliotek deltok i 5 runder, og Åslaug i BokogPalett i 4. Det er også veldig bra! Takk til dere og resten av deltagerne.


I Januar var humor temaet, og det ser ut til at det traff bredere enn vanlig. Ellers lurer jeg på om en del av kategoriene ble for vanskelige, og om det er grunn til at interessen gikk ned?  Eller kan det ha med generelt laber nedgang på bokblogg-aktivitetsfronten i året som har gått. Hva tror dere?

Uansett; spørsmålet er om vi skal fortsette med diktsirkelen eller ikke. 

Jeg vet at et par stykker ønsker det, og når et gjelder resten , aner jeg ikke.
Kanskje skal jeg endre det slik at vi kun har en runde hvert kvartal?  Fordelen er at det kan bli lettere å delta når det ikke er så ofte, ulempen er at det er lettere å glemme det,- men da er kalender/leseplan et viktig redskap å ha.
Jeg vil også utfordre instagrammere til å delta. Sirkelen har vært åpen for alle uavhengig av blogg eller ei, men det kan kanskje gjøre seg med en sterkere oppfordring. 

Avhengig av responsen, tar jeg gjerne imot forslag til kategorier for neste år, hvis sirkelen fortsetter. 

Vel, da er sikkert mange spente på resultatet av utlodningen. Here we go:




Tada, trommelilom!

Jeg gikk noen runder i rommet og ristet på skålen med loddene,  de er likt brettet, så det skal være så rettferdig som det går an i et lotteri.

Og vinnerne er:

1.premie: Tine
2.premie: BokBloggBerit





Gratulerer så mye til dere! (melding kommer i innboks på messenger, 22 er visst dagens lykketall)




8 kommentarer:

  1. Woao, så gøy! Jeg har vel ikke vunnet noe som helst siden sist jeg vant i diktlesesirkelen. Kjente at dette ga meg ny giv til å lese dikt, så kjører du igang igjen, skal jeg heller spørre om hjelp hvis jeg ikke kommer på noe gøy å lese. Tusen takk Anita!

    SvarSlett
    Svar
    1. Så bra Tine:) Det må du bare gjøre..:)

      Slett
  2. Jeg vil være med på diktlesesirkelen :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Supert! Velkommen skal du være Marianne.:)

      Slett
  3. Morsomt at det bare var jeg som deltok i alle. Flott at Tine vant, da fortsetter hun nok. Gratulere til Tine!
    Jeg synes annen hver mnd er passe og håper du fortsetter!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, du skulle fått en premie for det Ingun, men heder og ære er da også noget, håper jeg.:)
      Siden du mener annenhver måned, og den eneste som har sagt noe om det, så blir det sånn.:)
      Flere har derimot sagt de ønsker å fortsette og bli med, så da tar vi et år til. Kategorier kommer når jeg får områdd meg- Jeg tar fortsatt imot forslag:)

      Slett
  4. Gratulerer til de heldige vinnerne!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Beathe og Ingun, føler jeg forplikter meg litt når jeg nå håper at Anita snurrer igang en ny diktsirkel :)

      Slett