torsdag 31. august 2023

Oppsummering august -23

 Kort oppsummering fra august . Lite bøker lest . Mye annet som har skjedd . Fullfører innleggsutkastet på mobil . Kom til Sandefjord i kveld og glemte datamaskinen hjemme . Litt mye stress og da går det lett i ball. Nå går vi inn i høsten , også bokhøsten :


Bokhøsten er i gang . Første høstmøte for bokhandlere og bibliotekarer , samt noen få heldige bokbloggere startet i Trondheim i går . Jørgen Jæger og meg på Bonniers høstmøte .


Bøker lest: 
1. Islandske dikt av Jo Eggen: dikt, lånt papirbok på bib/e-bok leseeks, norsk23, Island, 62 s
2. 666 av Tom Egeland: Krim, USA, Irland, England, leseeks, 509 s
3. Velkommen til evigheten  av  Camilla Grebe: Krim, lånt, Sverige, 480 s
4. Alle mine barn, kom hjem av May Lis Ruus: Krim, leseeks, norsk23, krimdebutant, 368 s
5. Bjørnen sover av Emelie Schepp: Krim, Sverige, lånt, 328 s
6. Jammer og kanari av Karen Marie Oma: Dikt, kjøpt, 104 s

Sum: 6 bøker 

4 krim
2 diktbøker 
3 leseeks/ 2 lånt /1 kjøpt 





Astrid Tveter og indiske Bandy holdt konsert og utstilling på Kunstens Hus i Trondheim.



Kulturelle arrangement:
1. Utstilling av Bandy og Astrid ; Kunstens Hus, Trondheim 9.08
2. Fotoutstilling av P Wessel, Røst 12.08.
3. Meditativ konsert med Bandy og Astrid Tveter, Kunstens hus 24.08
4. Så som i himmelen, generalprøve på Trøndelag teater 29.08.



Innlegg om reiser og arrangement:

Filmer/serier:
1. Call me by your name (2018), Netflix. Vakker, litt trist og rørende film. 
2. Britt-Marie var her (Netflix, adapsjon av Fredrik Bacmans roman med samme navn) Netflix. Fin film. :)
3. Hva skjedde med Solveig? NRK.Tv. Premiere 18.08. True Crime-parodi med Kevin Vågenes. Fornøyelig. 
4. Skal vi danse- sesongpremiære 27.08.

Annet:
* Har bestemt meg for å delta i #sakprosaseptember på Instagram, og har funnet frem bøker. Mangler bare bøker i to tema (mat/drikke og klima).
* 21. september skal jeg på Nor Awards med Forfatterprogrammet og forlaget NOR i Oslo og mingle med skrivende og utgitte forfattere.
* Jeg har blitt ambasadør for Forfatterprogrammet 
* Krimfestival i Trondheim er under planlegging. Først møte ble nettopp holdt på Justismuseet. 
* Jeg er med som anmelder på nettsiden Krimlitteratur, som Geir Tangen har tatt initiativ til. 

Med dette ønsker jeg dere takk for følget i august og en strålende september :)




5 kommentarer:

  1. Kun lest Ruus sin av dine. Har sett Call me by your name,den likte jeg godt. Har også sett 1 episode av Hvor er Solveig, liker han Vågenes jeg.
    Du har mye spennende på tapetet fremover, blir kjekt å høre om sånn etter hvert. Jeg fikk mail fra Geir Tangen men jeg har ikke svart ennå, jeg skriver jo veldig få omtaler av krimbøker. Kult konsept da.
    Ble dårlig med selfier på meg i kveld, får ta det igjen til uken.

    Ha en fin september, Anita 🙂

    SvarSlett
    Svar
    1. Bare bli med i Krimlitteratur . Dess flere dess bedre:)
      Ja, han Vågenes er så dyktig :)

      Kikket etter selfies ja, but not hehe . Neida , ikke hver gang det passer seg sånn. Men snakket du/dere med Jæger ?

      Slett
    2. Og takk. Det samme Beathe :)

      Slett
  2. Schepp og Greve har jeg også lest, mens Ruus sin ønsker jeg meg. Likte godt de 13 bøkene jeg leste i Nattmannens datter, så jeg vet hun skriver godt.
    Så gøy å få gå på generalprøve da, tror jeg har vært på det ett par ganger for lenge siden. Var på Bonniers høstmøte i går kveld, veldig kjekt, og for en goodiebag vi fikk med oss hjem :)
    God helg Anita!

    SvarSlett
    Svar
    1. Spent på hvordan du liker Ruus sin bok, ikke alt jeg likte like godt der.
      Ikke sant at høstmøte deres var bra. Dere hadde vel noen andre forfattere med også.
      Ønsker deg en fin helg Tine.
      Anita 🌸

      Slett