torsdag 7. september 2023

Bonniers høstmøte på Britannia Hotell 30.08.23.

Bokhøstens første møte i Trondheim, var det Bonnier som sto for. De hadde med seg mange forfattere , og en rikholdig katalog på selveste Britannia Hotell. Møtet startet med herlig buffe fra hotellets eminente kjøkken. Smakebiter fikk vi også fra forlagets katalog. Her følger noen snapshots fra kvelden:



Jørgen Jæger og Arif, begge ute nå med nye bøker. Arif er debutant og forteller sin historie . Han er kjent som hiphopartist og fra Hver gang vi møtes. Jæger har skrevet en drøss med krim om politifullmektig Ole Vik.

Jeg dro med Randi, som vi har gjort i mange år på disse høstmøtene. Alltid like hyggelig å møtes slik.


Mens vi venter... Et fullsatt møterom på Britannia. Selfie.



Nydelig dekket bord, og en pose på setet med smakebiter fra bokhøsten. 



Maten er nydelig og katalogen fristende.



Nå er de i gang. Tar med bare noen bilder av bøkene denne gang. Denne ble jeg nysgjerrig på. Det er en bok som trengs. Vi er over en million aleneboende her i landet.



Dette er en bok om hormoner, som ser interessant ut.



Trond Giske, fra innsiden av Nidaros Sosialdemokratisk forum. . En bok skrevet av Øystein Lie. Skal leses. Artig tittel; TRONDs HJEM.



Her med bilder fra AP og Giskes politiske historie.



Arif har også en spennende historie å fortelle. Denne boka skal jeg lese.



Jan-Erik Fjells  krimserie om Anton Brekke liker jeg godt. Fjell skulle egentlig vært her også, men ble forhindret. Jeg gleder meg i alle fall til å lese denne boka. Den ble med i posen.



Jørgen Jæger er en gammel traver med en enorm suksess med sin krimserie om joviale Ole Vik. Vi fikk et forhånseks av hans nye bok Skjebnedøgn som lanseres 21.09. Jeg har lest halve, men vi har sperrefrist så jeg kan ikke røpe noe. Jeg regner med at fansen har noe å glede seg til.



Jeg benyttet pausen til å snakke med Jæger, få en signering og en selfie. Jæger en omgjengelig forfatter og artig å prate med. Nå skal han på bokhandelturne i hele landet.



Randi vil også snakke med Jæger.



Denne kvelden tøffet jeg meg opp til å få flere selfier og signerte bøker. Jørn Lier Horst og Thomas Enger er ute med en ny bok i serien som de skriver sammen.


En roman jeg ble nysgjerrig på, en bok som skal ha treffende situasjoner og litt humor.



Horst og Enger på scenen.



Den nye boka; Offer, skal leses. Har faktisk ikke lest noe av denne serien.



Flere forfattere på scenen. Selveste Erica James fra England. Jeg fikk en prat med henne senere. Hun skriver underholdningsromaner fra Suffolk. Har ikke lest noe av henne, men boka ble med hjem, så det skal  bli. 


Katrine Wessel-Aas er også en forfatter jeg ikke har lest, selv om jeg har lagt merke til serien hennes lenge. Hun er stor på historiske romaner her i Norge.



Hun er opprinnelig fra Trondheim. Fikk en hyggelig prat med henne etterpå.




Jørn Lier Horst er en produktiv forfatter. Han skriver også for barn. 



Detektivbyrå-serien er veldig populær. Jeg har også lest den for mitt barnebarn på 6 år, og han liker den godt.



Flere barnebøker. Jeg er bestemor så jeg blir ekstra oppmerksom når jeg ser spennende barnebøker for de minste.



Denne ser koselig ut.


Og ikke minste denne, mer alvorlig bok, med mye tekst, som kan leses høyt lenge.



Spennende serie..



Ny voksenroman av dyktige Benedicte Meyer Kronberg. Aktuell tematikk om sorg og miljøkamp. Skal ha en forfriskende svart humor.



Vetle Lid Larsen er også en produktiv og allsidig forfatter.  En eventyrlig roman inspirert av faktiske hendelser.  En episk reise gjennom historiske Norge. (fra katalogen) Kommer i oktober.

 





Selfie med Katrine Wessel-Aas.




Selfie med Erica James.



Vakre og spennnede barnebøker som vi fikk ta en titt i.



Barna fortjener god litteratur.



Randi tok bilde av meg mens jeg forsyner meg med små deilige tapas. Nam.. nytelse.



Randi har  også blogget om Bonnies høstmøte

Takk til Bonnier for en flott kveld:)




6 kommentarer:

  1. Takk for fint referat. Ja,det er noe eget å få presentert bøkene på denne måten og at noen forfattere har anledning til å stille opp og prate om bøkene sine. Jeg merket meg flere bøker jeg kunne tenke meg å lese, men har ikke vært gjennom katalogen ennå. Stian H Andersen sin bok kunne jeg også tenke meg å lese. Han kjenner vi jo gjennom forlaget han jobber på. Jan -Erik Fjell sin bok har jeg lyttet til, blir spennende å se hva du syntes om den.

    Når det gjelder selfie med forfattere har jeg litt å gå på før jeg tør, jeg gjorde det med Sofi Oskanen og Marit Bjørgen en gang men publiserte aldri bildene. Jeg får vel bare kvinne meg opp og ta sjansen, det er jo kjekt :-)

    Helt topp møte med VB-forlaget i går og leselisten blir lengre enn langt.
    Ha en fin dag og god helg, Anita :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Bare hyggelig Beathe:) Masse bøker jeg har lyst til å lese i høst også. Prøver å krympe ønskelista mi.. vet jeg ikke rekker alt.

      Du skulle ha publisert bildene, de var sikkert fine:)

      VB- kommer ikke til Trondheim i år. Men jeg kan jo lese katalogen: Travel nok med de fire som kom/kommer;)

      Takk, det samme til deg Beathe:) I morgen skal det leses:) I ettermiddag slet jeg med konsentrasjonen.

      Slett
  2. Eg har lest serien til Katrine Wessel-Aas og det er underhaldande litteratur :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Så bra. Har lyst til å prøve med på dem etterhvert:)

      Slett
  3. Fine bilder og grundig omtale, takk for hyggelig "samkjøring" på bokmøter

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det Randi:) Enig ang samkjøring på bokmøter:)

      Slett