tirsdag 22. april 2014

Boken på vent (73) : Heimekontor i gravferda

Oj, denne tirsdagen kom brått på, siden mandagen var en helligdag og jeg på reise hjem fra det herlige nord. En bok jeg hadde med i kofferten, men som jeg ikke rakk å lese, blir min bok på vent i dag. Det er en morsom dktsamling. Det virker i alle fall slik ut fra det jeg har lest når jeg har bladd i boka. Men den får vente litt til allikevel.


Mer om boka her:

Ingenting fungerer lenger. Klestativet står ikkje beint. Me manglar purreløk i kjøleskapet. Ingen vil ta ut av oppvaskmaskinen. Det er gjennomført dårleg stemning. Tida strekk ikkje til. Det vert verre og verre å skilje jobb frå privatliv. Det må jobbast natt og dag, til og med i gravferda. Avstanden mellom Bergen og Oslo blir større og større. Helse og omsorg vil heller ikkje ha noko med kvarandre å gjere. I tillegg skal det Pulast; det går mange Steinras; Hells Angels kjem gjerne på besøk.
Ikkje rart Jon Hjørnevik har gått på ein smell.
No har han samla sitt bitre tankegods mellom to svarte permar.

Og HER

Vil du lese om flere bøker på vent ta en titt inn i hylla te Beathe da vel.:)

I Trondheim skinner sola, og det er mildt og fint ute. Jeg trengte ikke lue i morges. Ha en fin dag!

10 kommentarer:

  1. Hehe...ja,denne kan du glede deg til,Anita! Jeg sitter her og flirer når jeg så det var denne boken på vent her hos deg. Jeg håper du liker den,jeg koste meg gløgg ihjel med denne. De sier det skal være en fornøyelse og høre ham "live", det kunne jeg godt ha tenkt meg! Nei, jeg tenker at det er litt andre temperaturer i Trondheim enn det var mye lenger nord. Du må ha en fin dag selv om den naturligvis kom litt brått på i dag:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe, så bra! Har aldri hørt om fyren før jeg. Ja, i dag har det vært godt og varmt her, ja-- 17 grader sent i ettermiddag. Takk i lige så..:)

      Slett
  2. Hjørnevik har eg sans for. Eg humrar berre ved tanken på dei underfundige dikta hans. Godt at poesi ikkje alltid treng å vera høgtidssamt og superseriøst.

    Her i Sogn går me i T-skjorte og ankelbukser i dag! Det er ei pine å sitja inne på jobb og sjå ut på det fine veret..

    SvarSlett
    Svar
    1. Så bra, to som liker Hjørnevik veldig godt her.:) Enig i at det er godt at det finnes mangfold i poesiens verden også.
      Ankelbukser er jo sommer….::) Kos deg Berit!

      Slett
  3. Dette var en ukjent bok for meg, men høres jo litt artig ut :)

    SvarSlett
  4. Navnet er kjent, men boken ukjent. Kjekt å humre til poesi av og til :) Er helt enig med deg Anita, denne tirsdagen kom alt for brått på :) Håper du har byttet ut votter og lue med ankelbukser :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, ikke sant,,,,,
      nei du, ankelbukser er det ikke riktig her enda, hos meg i alle fall ikke.. Men luefri og utn boblejakke skal jeg gå i morgen.;)

      Slett
  5. Jeg er ikke noe flink å lese dikt, men det burde jeg vel kanskje endre på en dag ;)

    SvarSlett