tirsdag 13. januar 2015

Boken på vent (102) : Marina Bellezza

Jeg ser sånn frem til å lese flere utenlandske bøker igjen. Særlig glad ble jeg da jeg oppdaget at Silvia Avallone kommer med ny roman. Den utgis 15.januar. Jeg likte veldig godt Stål som kom i fjor. Jeg var rask med å sende Aschehoug en forespørsel om leseeksemplar og det  er nå på vei til meg i posten.


Silvia Avallone var forøvrig i Oslo,  i går og deltar også på et arrangement der i dag.

Når drømmene setter kjærligheten på prøve i Berlusconis Italia. Silvia Avallone, kjent for romanen "Stål", har skrevet en ny engasjerende bok.

I en mindre by i Nord-Italia, i en dal omgitt av granittfjell, lever Marina Bellezza og hennes kjæreste. Og her blant arbeidsløs ungdom og nedlagt industri er det eneste håpet å skape sin egen framtid. Det er de også innstilt på, men de trekker i helt forskjellige retninger.
Den 22-årige Marina har planene klare. Hun er smellvakker, har karisma og en strålende stemme. Hun har sinnet til de unge menneskene som ikke ble elsket nok. Foreldrene har latt henne leve sitt eget liv foran TV. Der har hun sittet og drømt. Hun vil vekk og til topps i musikkbransjen. Kanskje vil hun også bare bli sett av en far som aldri har brydd seg. 
For kjæresten Andrea er framtida rett utenfor stuedøra. Andrea som kommer fra en bedrestilt dommerfamilie, vil ikke gå i sin storebrors vellykkete fotspor. Han vil ta tiden tilbake og dyrke jorda på bestefarens fjellgård.
Marina og Andreas kjærlighet er sterk, men hvordan skal de klare å forene sine drømmer? 

Atter en gang, og med stor empati, lykkes Sylvia Avallone i å skildre krisen i det italienske samfunnet og de unges tvil og søken. Få har skildret Berlusconis Italia så godt, og forfatteren er nå under oversettelse til stadig nye språk.


Mer HER

Vil du se hva andre bokbloggere har på vent, ta en titt inn i Beathes Bokhylle da vel.:)

10 kommentarer:

  1. Husker at jeg noterte meg boka stål, men har ikke skaffet meg den enda. Skal ta en nærmere titt på begge bøkene etterhvert

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, Stål er i alle fall en sterk roman.:)

      Slett
  2. Jeg så denne og lurte på om jeg også skulle lese den :-) Men jeg har ikke lest Stål, så kanskje jeg får ta den først (Den står her, hvis jeg ikke tar helt feil!)

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei, du bør ikke det.. (men hvis du har den kan det jo være greit, så få du sjekket om du liker skrivestilen hennes)

      Slett
  3. Jeg fikk mail fra forlaget med spørsmål om jeg ville lese denne og et par andre så da valgte jeg blant annet denne. Jeg har ikke lest Stål men husker at jeg ville lese den,nå blir det vel til at jeg leser denne først.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det var da fint,- spent på hva du synes.. :)

      Slett
  4. Den såg spennande og interessant ut - må google litt! God fornøyelse med boka :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. TAkk! Ja, det tror jeg også, Helt ny, kommer ikke ut før om to dager.:)

      Slett