tirsdag 20. januar 2015

Boken på vent (103) : Zack

Mons Kallentoft og Markus Lutteman kommer med en ny krim/actionserie på Kagge forlag. Zack er på vei til meg i posten og jeg gleder meg til en ny runde med Mons. Jeg likte hans Midtvinterblod veldig godt, men så falt jeg av lasset. Nå skal jeg i alle fall få med meg den siste boka hans.



Første actionfylte bok i serien om Zack Herry!
Fire asiatiske kvinner blir funnet brutalt myrdet i en leilighet i Stockholm. En femte kvinne dumpes svært medtatt utenfor et sykehus. Ut fra hennes lemlestede kropp å dømme ser det ut til at hun har blitt angrepet av noen iltre hunder.
27 år gamle Zack Herry har gjort kometkarriere i stockholmpolitiet. På dagtid er han en dreven kriminalinspektør ved spesialenheten. På nettene driver han med narkotika på de ulovlige klubbene i byen. Han vet at dette ikke kommer til å gå i lengden, men blodige minner fra hans egen barndom driver ham mot avgrunnen.
Jaget av politiets internetterforskere forsøker Zack sammen med kollegaen Deniz å løse den verste mordbølgen i Sveriges moderne historie. Handler det om kvinnehat, rasisme eller menneskehandel? Det eneste som er sikkert er at flere kvinner kommer til å dø om de ikke finner morderen.

Zack er den første boka i Herkules-serien, skrevet av det nye forfatterparet Mons Kallentoft og Markus Lutteman. Over hele serien trer et voldsomt skjebnedrama frem, der den komplekse antihelten Zack, akkurat som en moderne Herkules, slites mellom to ulike verdener.
Mer HER

Vil du se hva andre bloggere har på vent , ta en titt inn i Beathes bokhylle da vel.:)
Ha en fin tirsdag!

Pst..har du lagt merke til at dagene har blitt lysere lengre?


OPPDATERT 7.02.15 MED BLOGGINNLEGG HER, LEST FERDIG BOKA I DAG.!!!

14 kommentarer:

  1. Jag har faktiskt inte läst något av Mons Kallentoft än. Tack för tipset! Önskar dig en trevlig tisdag! :-)

    SvarSlett
  2. Har hørt en del om denne på bokelskere.no, men usikker på om det er noe for meg for har lest to bøker av Kallentoft og de var middelmådige ...

    SvarSlett
  3. Ja, jeg har sett at det begynner å bli litt lysere ute og det er helt herlig å tenke på at vi går mot lysere tider igjen! Jeg har lenge vært nysgjerrig på Mons men det har liksom aldri blitt til at jeg har plukket opp noen av bøkene likevel, kanskje jeg skulle gitt denne serien en sjanse? Flott tips, Anita :-)

    SvarSlett
  4. Jeg har ikke helt fått det til med Mons Kallentofts bøker. Jeg er ikke sikker på hvorfor, men det klaffet ikke helt. Så jeg tror jeg skal stå over denne. Det er godt å også kunne velge vekk noen bøker slik at jeg ikke vil lese alle! :-) Ha en fin dag, Anita!

    SvarSlett
  5. Jeg har et par bøker av Kallentoft, og de likte jeg godt. Men disse der han samarbeider med en annen forfatter, kjenner jeg ikke. Tida får vise om jeg skal lese flere Kallentoftbøker.

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei, den er jo den første og helt ny så det er vel få som kjenner det samarbeidet enda..:)

      Slett
  6. Spennende! Har ikke lest noen av denne forfatterens bøker enda, men kanskje en dag. Og hurra for lysere dager :)

    SvarSlett
  7. Ja! Hurra! Dagene er lysere :)
    Må innrømme at jeg er litt lei av krim nå (kjente at jeg ble overrasket når jeg skrev den setningen - men det er visst sant), at jeg er lei av politimenn med trøblete bakgrunn og dop/alkoholproblemer.
    Nyt de fine lyse dagene og de mørke bøkene!

    SvarSlett
  8. I dag var det første gang på lenge at jeg gikk fra seinvakt kl. 16:30 og det var LYST! Og så kommer jeg hjem og hører om Zack og blir så ivrig at jeg vet ikke om jeg skal svare deg eller be om boken først. (Jeg svarte deg først...) Herlige nyheter, jeg elsker Monsen :) Nøkkelmakeren kommer i morgen, siden du maser sånn :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe, så bra! Gleder meg til omtalen av Nøkkelmakeren. Startet på den før jul, men måtte legge den til side en stund, matcha ikke akkurat da, sjø..

      Slett
  9. Svar
    1. Omtalen min her: http://artemisiasverden.blogspot.no/2015/02/zack-av-mons-kallentoft-og-markus.html

      Slett
  10. Desse gutta har eg ikkje høyrt om før, og det er alltid kjekt med GOD krim. Berre det ikkje er for brutalt! Og ja, det er HERLEG at dagane vert lenger! Ønskjer deg ei fin (lese)veke :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ganske brutalt, ja- men den har noe bra med seg likevel:http://artemisiasverden.blogspot.no/2015/02/zack-av-mons-kallentoft-og-markus.html

      Slett