tirsdag 27. januar 2015

Boken på vent (104) : Sommerstorm

Det er tid for en del nye bøker, og noen virker så spennende at jeg bare må få tak i dem, selv om jeg har som hovedmål å lese hyllebøker i år. Sommerstorm av Vanessa Lafaye er en slik bok, og som jeg ikke greide å si nei til da forlaget sendte epost med tilbud om et leseeksemplar. Sommerstorm er på vei til meg i posten, og jeg gleder meg til jeg skal lese den.







Vanessa Lafaye

Sommerstorm

Hva skjer når stormen treffer?
Florida, sommeren 1935. I Heron Key er alt tilsynelatende harmonisk. Men under overflaten syder det. Likevel samles alle, både svarte og hvite, om forberedelsene til den årlige fjerde juli-festen. Missy, som jobber som hushjelp og barnepike for den rike Kincaid-familien, drømmer om et bedre liv, og om Henry, som dro i krigen atten år tidligere. Nå er Henry tilbake, sammen med en gruppe loslitte krigsveteraner i en arbeidsleir ute ved kysten. Men han er preget av krigen og av årene etterpå. Når en hvit kvinne blir funnet halvt ihjelslått etter festen, faller mistanken på Henry. Samtidig bygger et voldsomt uvær seg opp utenfor kysten. Snart må alle i den lille byen fatte avgjørende valg idet orkanen truer med å treffe land. Sommerstorm er basert på historiske hendelser, og er en engasjerende roman om kjærlighet, samhold og fordommer i en tid preget av sterk endring. Samtidig er den et forrykende drama om hva 
som skjer når naturkreftene setter en hel by på prøve.
Mer HER
Ønsker du å vite hva andre bloggere har på vent, så ta en titt i Beathes Bokhylle da vel.:) Ha en fin tirsdag!

20 kommentarer:

  1. Dette høres ut som en bok som kunne passe meg. Takk for tipset!

    SvarSlett
  2. Det hørtes ut som en bok for meg og. Jeg må sannelig ta en bedre titt på den :-) Ønsker deg en fin kveld, Anita!

    SvarSlett
  3. Å,du er en engel som har denne boken på vent i dag for da minnet du meg på at jeg glemte å sende mail tilbake til Elin for denne boken vil jo jeg også lese. Og, ja "Mingvasevann" er pakket inn og går i posten i morgen. Ønsker deg en fin ettermiddag :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe, så bra ! Muligens en bok man ikke bør gå glipp av? Vet du liker bøker fra sør-statene også.:) Ser også frem til Mingvasevann..:) Takk i lige så Beathe"

      Slett
  4. Det er kjekt å lese bøker som er bygget på faktiske hendelser, selv om det av og til bare blir løselig :) Denne høres fin ut, skjønner godt at du lot deg friste

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det synes jeg også.. få litt læring inn.

      Slett
  5. Når jeg leser romaner for voksne er det faktisk ikke så sjeldent at det handler om raseskillet i USA føler jeg. Her spiller vel kanskje The Great Depression en stor rolle også som historisk bakteppe. Legger den på minnet.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er mulig. Fint at du fant noe som kan passe for deg..i voksenbokverden.:=)

      Slett
    2. Den begynte vel på 1930-tallet og varte vel frem til WWII omtrentlig tror jeg. Så det ville være rart om det ikke setter spor også i en historisk roman(eller ikke minst i en historisk roman) ;) Det hender jeg finner noe vet du, eller det handler ikke så mye om det, mer at jeg prioriterer ungdomsromanene. For jeg leser jo egentlig alt, bare mindre av noen ting enn andre.

      Slett
    3. Har du forresten tips til ungdomsromaner som er politiske, med samfunnsaktuelle temaer, ala Simon Strangers bøker? Noen jeg kjenner lurer på det..

      Slett
  6. Skjønner hvorfor du gleder deg til denne, med et historisk bakteppe virker jo denne veldig interessant :) Har notert meg ned denne, har allerede for lang leseliste, hehe luksusproblem :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, ikke sant? Og så er jo også coveret nydelig.:)

      Slett
  7. Ukjend bok, men den skal eg finne ut meir om. God fornøyelse :-)

    SvarSlett
  8. Spennende med bøker som er basert på sanne historier så kanskje denne boka er noe for meg?

    SvarSlett
  9. Så spennende, og et utrolig flott omslag var det. Denne boken må jeg finne ut mer om :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, ikke sant.. Fikk boka i dag, og den er så fin, og virker så bra! Omslaget er helt nydelig..lekkert.:)

      Slett