fredag 2. august 2013

Oppsummering JULI

Jeg kan ikke fatte at juli er over. Igjen. Så fort. Som i fjor og årene før, men aldri så fort over som nå. Jeg tror virkelig at tiden går fortere dess eldre man blir.  Det virker sånn. For hvor ble sommeren av? Hold an, nei den er da ikke over enda. August er også sommer. :) Heldigvis.  Men nå, over til en oppsummering av julimåned som ikke ble den store lesemåneden som jeg ønsket, men det handlet om at jeg hadde veldig mye å gjøre de tre ukene jeg var hjemme i Trondheim. Litt lesing av lettere litteratur ble det dog, og noe mer krevende, som en 1001-bok, og en murstein.



Lånt fra ta.no

Bildet over yter ikke Trønderværet de tre første uker i juli rettferdighet. Uka etter derimot lå vel de fleste solhungrige trøndere slik, som solslakt.. Jeg  fikk selv noen slike dager på plenen her i Hedalen.
OPPSUMMERING JULI:

Leste bøker:

Den onde viljen av Karin Fossum  - krim, lydbok, Norge, lånt på biblioteket

Sanka ull av Patti Smith -  poetiske tekster, USA, leseeksemplar

Porselenspiken av Gunn Marit Nisja -  Norge, leseeksemplar

Det annet kinn av Jan Mehlum - krim, lydbok, Norge, kjøpt

Kjærlighetssmykket av Kristin Remøe - debutant, noveller, Norge, leseeksemplar

Kentauren av Odd Eirik Ness - romandebutant, sci-fi, USA, Norge, Afrika, Hellas, Mars, leseeksemplar

Inferno av Dan Brown - Italia, Tyrkia, spenning/krim, leseeksemplar

Tåpenes sammensvergelse av John Kennedy Toole - USA, 1001 bok, lesesirkel, kjøpt

Citadell av Kate Mosse - spenning, Frankrike, leseeksemplar


Totalt: 9 bøker lest

Hvorav: 
2 lydbøker, 3 krim/spenning, 1 sci-fi, 1 debutant, 1 novellesamling, 6 leseeksemplarer,  1 biblioteklånt, 2 kjøpt, ingen fra hylla, 1 1001-bok

Hvilke land:
Norge (4), USA (2), Italia og Tyrkia (1), Frankrike (1), divese land + Mars (1)


Omtale av turguide.:




Påbegynte bøker :



Magnhild

Sommerperler 2013 fra Juritzen 


Film fra bok:



Beste bok , dvs den boka jeg har likt best , denne måned er nok uten tvil CITADELL!


Citè, Carcassone, mellom murene (eget foto)

Kentauren gjorde også inntrykk, samt Tåpenes sammensvergelse. Inferno likte jeg også godt da, - gleder meg til å dra til Firenze i RL.:)


Oppsummert så ble det ikke så værst likevel. Men jeg skulle gjerne sett at flere bøker fra hylla ble lest..
I august så må jeg konsentrere meg om bøker fra land jeg vil reise til, samt et par-tre leseeksemplarer. Men hvem vet hva som dukker opp av nye fristelser.;)

I Anettes blogg kan du lese flere oppsummeringer fra juli.


Ha en riktig fin august da dere.:) 






8 kommentarer:

  1. Måtte humre litt til at jeg også har lest 9 bøker i juli, men der du klager over lite lesetid er jeg som imponert over meg selv at det er like før jeg utlyser ny nasjonal helligdag = lesedagen. En rik oljenasjon trenger en slik. Av alle disse 18 bøkene vi har lest er det INGEN sammenfall, annet enn Tåpene som jeg ikke regnet med fordi jeg kun leste tre kapitler, men både Kentauren og Citadelle er potensielt lydbokmatriale.
    God tur til Firenze, ikke glem å ta med forfatterbio'n.

    SvarSlett
    Svar
    1. Nasjonal helliglesedag høres ut som en veldig god IDE!
      Firenze blir ikke før i november, så jeg rekker å lese forfatterbiografien før jeg drar noe sted som helst .. Etter september bør jeg derimot ha biogarfiene på lesebrett, køjpe en engelsk pocket, eller ta med den tynne boka om Frid Ingulstad.;)

      Slett
  2. Vet du hva, den tidsteorien din syns jeg stemmer helt. Kan ikke huske en sommer som har gått så fort før...men det tenkte jeg visst i fjor også :) Flott oppsummering og kjempegøy at du ble med på blogghoppen :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe, ja jeg tenker visst det same hvert år jeg og..
      Takk skal du ha!

      Slett
  3. Skjønner hva du mener, juli går fortere og fortere for hvert år. Men ni bøker er ikke så aller værst da :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Neida, ikke i antall--selv om det var andre bøker jeg hadde tenkt å lese - men to lydbøker på lange bilturer dro opp antallet.

      Slett
  4. Synes 9 bøker er veldig bra jeg. Jeg fikk lest 6 bøker og en påbegynt lydbok. Vi har hatt 3 uker med supert vær og det har blitt mange dagsturer. Lesing har stort sett blitt på kveldstid

    SvarSlett
    Svar
    1. Man får vel ikke lest så mye man tror om sommeren, fordi det skjer så mye annet.. 6 bøker er bra det og Lene.:)

      Slett