torsdag 18. mars 2021

Vinnere av lotteri i Diktsirkelen 2020

Beklage alle at det tok sin tid å få trukket vinnerne. Det ble så mye her på nyåret og så gikk tiden. Jeg kjøpte gevinstene i høst, så det er ikke der det stoppet.

Mitt motto er bedre sent enn aldri og jeg håper dere tenker det samme.  Spent?

Les videre under bildet, så avsløres vinnere!


Loddene godt blandet . De trekkes på gammelmåten. det samme gjør vi på fredagslotteriet på jobben når vi er fysisk tilstede.

Kort om diktsirkelåret 2020:
På det meste var det 6 deltagere (i januar og mai), på et minste 3. (i juli). Ellers var det fem deltagere de andre månedene. Inkluder meg. Det synes jeg er bra. 
Jeg er veldig glad for at dere deltar, det gjør det morsomt å fortsette.:) Veldig mange flotte diktsamlinger og forfattere har blitt trukket frem og blogget om. Det er så inspirerende.

Her er link til 2020 med linker til innlegg der det ble skrevet.

Jeg valgte å trekke to vinnere som får en bok hver.

Tamtamtammellam! (trommevirvel)

De heldige er:

Gratulerer så masse !


Bok kommer i posten!

Vil også minne om at vi er godt i gang med ny runde i diktsirkelen 2021, oversikt her 



Slik et tre aldri dør
bare mister sine blader
for en liten periode
vil du blomstre på ny
når våren våkner
inni deg

Marianne Bjerke / @vakre.dikt


13 kommentarer:

  1. Gratulerer Beathe og Åslaug! og takk til deg Anita for at du holder dikt-poteten varm. Skal feire vinnerne med å sette meg ned med vinnerboken jeg fikk i fjor :)
    Ha en super dag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk selv Tone for at du deltar med stor stayerlyst:) Kos deg med boka:)
      Jeg følger nå Krimfestivalen. Har fått krimhistorien presentert av Knut Nærum, presentert krimåret 2020 av Hans Schei, opplest Rivertonnominerte og sett intervju med Karin Fossum. Nå er det Harlan Coben.

      Masse spennende tre dager til ende:)

      Slett
    2. Hadde ikke roen til å se tidligere i dag, men klikker meg inn nå og ser hva det går i :)

      Slett
  2. Takk for at du holder på Anita, og gratulere til vinnerne. Jeg kommer med en klassiker Olav H. Hauge etter hvert, men er usikker på om jeg gjort det før påske.
    Jobber intens med en katalog som skal i trykken, slik at den blir ferdig til utstillingen min 8. mai.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk selv fordi du deltar Ingun:) Det er inspirerende med deltagere som dere:)
      Skjønner godt du må prioritere katalogen. Diktene kommer når de kommer:)

      Slett
  3. Så artig å vinne da! Liker disse utfordringene, som får meg til å lete i bokhyller etter aktuelle dikt. Det ble en tur ute i regnværet i dag, før jeg fulgte med på et par saker fra Krimfestivalen og Norsk Litteraturfestival Lesesirkel.

    SvarSlett
    Svar
    1. Så bra at du synes det Åslaug.:) Jeg synes også det er gøy å kikke gjennom hyllene og finne passende diktsamlinger.
      Takk for påminnelsen om lesesirkel i Litteraturfestivalen. Fikk nyhetsbrev i dag og der la jeg inn abonnement på lesesirkelen.
      Det har blitt mye Krimfestival i dag, men jeg var ute og gjorde ærend og gikk en tur mens det var finvær.

      Slett
  4. Åh, tusen takk, Anita! Dette var kjekt og gratulerer så mye til Åslaug også! :-) Veldig fint at du orker å drive med dette og håper du fortsetter også etter dette året. Skal begynne på marsboken i løpet av uken og jeg skal nok få til et lite innlegg også.

    Kos deg med krimfestivalen! :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Bare hyggelig, og takk for at du er en trofast deltager.:)
      Jeg tror ikke jeg rekker å ordne og sende pakke før over helga.
      Så lenge dere vil bli med, så fortsetter jeg. Artig dette:)

      Takk takk her går det unna med krimfestival på skjerm og øre. Var ute en tur, men nå har jeg spist middag mens jeg har fått med meg bokbad. Det fine med digital festival er at jeg også kan gjøre andre ting samtidig innimellom:) Men det er artigere med fysisk festival. Neste år kanskje..

      Slett
    2. Det går helt fint, jeg har gjort klar konvolutt selv også som blir hentet på mandag,kastet en ekstra oppi i samme slengen.

      Ja,blir vel noe helt annet å være der fysisk men fint at det blir strømmet så man får med seg litt likevel selv om ting er som de er akkurat nå.

      Jeg skal lytte til en podcast med Deborah Levy ang en essay trilogi hun har skrevet og som kommer ut i norsk språkdrakt. Ser jeg har to av de på engelsk som jeg kjøpte i fjor..blir vel til at jeg tar de på norsk.

      Slett
    3. Godt:)
      Leste om Deborah Levys nye prosjekt i nyhetsbrev fra Solum. Det ser jeg frem til:)

      Slett
  5. Du fortjener jo en premie du også. jeg synes det er fint med en boksirkel hvor vi som deltar "blir fulgt opp". Takk! Jeg har lest flere diktsamlinger enn vanlig fordi jeg ble inspirert. Digger det.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk så mye Augusta:)
      Premien min er deres entusiasme og at vi inspirerer hverandre til å lese mer dikt og utvide horisonten:)

      Slett