tirsdag 8. oktober 2013

Boken på vent (52): Songfuglen

Jeg gleder meg veldig til å lese Jan Roar Leikvolls siste bok Songfuglane. Derfor blir det min ventebok i hylla til Beathe denne tirsdagen.


Mer om boka her:

Handlinga i denne romanen er lagt til ein namnlaus by, befolka av kvinner og forbode for menn. Jakoba veks opp forkledd som jente, beskytta av mora og tanta. No som han er i ferd med å bli ein ung mann, blir hemmelegheita vanskelegare å halde skjult. Og når tanta brått dør, trer Jakoba ut av det trygge tilveret: Han er i livsfare i sin eigen by. Samstundes trugar og lokkar brøla frå mannfolka i skogen utafor. Han forelskar seg i den vakre tenestejenta Tikva, og står framfor eit avgjerande val. Den vakre songstemma hans kan redde han, men om han blir songar, vil han då miste Tikva for alltid?



Vil du lese om flere bøker folk har på vent , så ta en titt inn til Beathes bokhylle da vel.:)

Ha en fin tirsdag.:)


14 kommentarer:

  1. Høres ut som en litt spesiell historie, og jeg ble faktisk nysgjerrig:) Tror jeg må notere den ned. Takk for tips! Kos deg masse med boka Anita!:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er det nok.. Jeg leste Bovara av samme forfatter og den var utrolig sterk.. Takk.:)

      Slett
  2. Jeg las denne sist uke og blogget om den. Leikvoll er ingen forfatter du bare sluker og elsker, til det er han for spesiell. Men jeg har faktisk falt for hans grusomme historier.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg så det og skumet fort.. er forsiktig med å lese omtaler av de bøker jeg har bestemt meg for å lese..
      Jeg likte (riktig ord? hm) Bovara, veldig godt.. Han skriver utrolig godt.

      Slett
  3. Denne har jeg liggende her og er spent på forfatteren som jeg enda ikke har lest noe av. Kos deg med boken når det blir dens tur.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, - spent på hva du synes Beathe.:)

      Slett
  4. Denne hørtes spennende ut, gleder meg til å lese din anmeldelse av den etter hvert
    Ha en fin tirsdag

    SvarSlett
  5. Denne har jeg lest om, og syntes at historien hørtes virkelig spennende ut, så den havnet på leselisten. Jan Roar Leikvoll er en ukjent forfatter for meg, men en gang må være den første :-) Ønsker deg en fin søndag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Han er en god og spennende forfatter, så gled deg.:) Takk.

      Slett
  6. Ikke lest noe av forfatteren. Høres ut som et spennende bok

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det tror jeg det.. Han er svært dyktig.:)

      Slett
  7. Leikvoll har eg ikkje turt å lese endå. Omtalane har skremt meg litt, og eg er spent på å høyre kva du tykkjer. Kos deg med boka...? :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg har lest Bovara, og det var en sterk roman, Han skriver utrolig godt, men det er mye grusomt han skriver om.. Så kos og kos, grukos?

      Slett