torsdag 24. oktober 2013

Bokintervju- selvangivelse

I dag kom jeg over en spørsmålsliste hos Beathe, som jeg også vil svare på.  Andre bloggere har visst også kastet seg på denne intervjulista.

Sist kjøpte innbundne bok:  
Det husker jeg rett og slett ikke, jeg tror det var en bok om Mayapyramider av bosniske Sam Osmanogovich, som jeg kjøpte i september. 

Sist kjøpte pocketbok: 

Det var en bok jeg kjøpte i Buenos Aires som heter Spark your dream, med et argentinsk par som skrev bok etter at de la ut på reise fra Argentina til Canada i en gammel bil fra 1928.


Favorittsjanger:

Jeg leser mye forskjellig, men liker nok best  skjønnlitterære romaner og krim, jeg er nok like glad i begge deler.
Jeg liker bøker som berøre meg, som har en god historie, godt språk gjerne, eller er veldig spennende.


Favorittbokhandel: 

I Trondheim er det nok Ark Bruuns. I Oslo har jeg Tanum Norli på Karl Johan, men Eldorado seiler nok opp som favoritt nå.


Favorittbibliotek: 

Trondheim folkebibliotek, uten tvil.
Favorittleseplass hjemme: 
I sofaen.Favorittleseplass utenfor hjemmet: 
Overalt, kafeer, på reise.
Fem forfattere du alltid kjøper i innbundet format: 
Umulig å svare på, siden jeg foretrekker innbundne bøker. Klassikere liker jeg å ha innbundet. Doris Lessing, Knut Hamsun,  feks..


Beste lese –snacksen: 
Brødskiver, is, kjeks.

Beste lesedrikke: 
Kaffe.
Beste bakgrunnsstøyen: 

Liker best å ha det helt stille.

Når på døgnet leser du helst? 
Alltid, så lenge det er ro rundt meg.
Beste bakfyll – lesing:

Sjelden bakfull for tiden, så det vet jeg ikke. Blir vel en krim da i tilfelle.. eller en lettlest rørende roman.

Beste kollektivtrafikklesestoff:
En pageturner av en krim, eller an annen emeget spennende og lettlest engasjerende bok.

Andre har også svart:
Silje
Heidi
Catrine
Beathe



Svarer du?



2 kommentarer:

  1. Ja,slike lister er alltid kjekke syntes jeg. Artig å se andres lesevaner. Tusen takk for link:-)

    SvarSlett
  2. Ja, det var nå litt morsomt tidsfordriv ved sengekanten.:)
    Bare hyggelig Beathe.:)

    SvarSlett