søndag 23. desember 2012

God jul til dere alle med julefotos fra Gran Canaria

Dagen før dagen. Ro i hjemmet, etter familiebesøk her og der og koselig grøt og spekematspising på Hallset på Byåsen.  Mine sønner har dratt til sin far for å feire jul på Frøya. Min datter til Bodø. Jeg feirer julaften med lillesøster, niese og far på Byåsen i morgen. Juledagene skal brukes til å pakke, siden jeg flytter til Valdres i januar. Jeg håper også å få lest noen av bøkene jeg har på vent, blant annet Aslak Nores En norsk spion, For et liv av Toralv Maurstad, Nattens skygge av Deborah Harkness , Åpne sår av Gillian Flynn og Stormen av Frode Granhus. Men det skal vel holde hardt. Jeg må lese ferdig Trude Marsteins Hjem til meg og Ann Brashares Sjelevandreren først også. Hva har du tenkt å lese i jula?
Jeg håper dere alle får en fin jul, og jeg sier det med noen julebilder fra Gran Canaria hvor jeg nettopp var.:

Jul på Amadores



Jul på Anfi del Mar


Anfi del Mar


Jul i Puerto Rico


Sandkunstmuseet i Puerto Rico


Snømann av sand


Jul på Zoo Bar i Puerto Mogan


Zoo Bar

Hengende nisser i Puerto Mogan


Hengende nisser i Arguineguin


Man trenger ikke gå tom for lesestoff. Her er biblioteket i Sjømannskirka i Arguineguin


Og en halvtimes spasertur derfra finner du kafeen Casa Siri med en egen bokbytteavdeling i Patalavaca


Ønsker dere alle igjen en flott og deilig jul!


17 kommentarer:

  1. Maurstad-boka leste eg tidlegare i år. Den var interessant, men det var tydeleg i språket (syns eg) at den er nok skrevet av skodespelaren sjølv (husker ikkje om det stod noko om medforfattar). Eg skal lese Dickens (held på med to av hans bøker) stort sett, også finn eg noko i bokhylla etterkvart:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg tror ikke Maurstad har noen medforfatter. Det står ikke det i hvertfall. Jeg har likt tetaer og spillt en del amatørtetater, så jeg synes den skal bli interessant å lese. Men objektiv er den nok ikke..
      Dickens ja... leste akkurat en post inne på Bokelskere om ham, om Store forventinger. Skal du lese den? Den starter som serie på nrk etter jul tror jeg..

      Slett
    2. Objektiv er den ikkje, men det er interessant lesing:-)

      "Store forventninger" leste eg i januar d.å., nå er det "Bleak House" og "David Copperfield" som blir lest/høyrt. Serien kjem på NRK i romjula; eg er framleis på vurderingsstadiet om eg skal sjå den eller ikkje;-)

      Slett
    3. Ok, takk for det. :) Likte du Store forventninger?

      Slett
  2. Flotte bilder! Jeg har lest Hjem til meg, En norsk spion og Nattens skygge og etter min mening har du valgt den både gode og mindre gode bøker :-), men den jeg syns var mindre god hadde jeg selv store forhåpninger til (Nattens skygge). Gleder meg til å se hva du syns om bøkene! Jeg har tenkt å lese Gudfar av Dy Plambeck, Det røde huset av Mark Haddon, Den tomme stolen av J. K. Rowling og udødelighetens elexir av Gabi Gleichmann. Det er planen, jeg vet det kommer til å endres :-) God jul til deg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Leste dine omtaler av omtalte bøker, og håper ikke Nattens skygge blir en altfor stor skuffelse ... Hjem til meg er litt langdryg. derfor har den ventet litt--og jeg har lest andre bøker på ferie. Udødelighetens elixir likte jeg , men den var ikke snarlest. De andre bøkene dine har jeg hørt mye bra om, så det skal bli gøy å se hva du også mener (mua av Gudg´far, den har jeg ikke hørt om) Ja, ofte endrer planer seg..hehe. Hvem vet hva som kan ligge under juletreet for eksempel? God jul til deg igjen.:)

      Slett
  3. Jeg har også tenkt å få lest litt i julen, og holder på som bare det med tre bøker som er påbegynt. Hvis jeg tar en intensiv økt nå så kommer jeg gjennom en god del. Håper jeg :)

    Fine bilder fra øyen, kjekt med gjensyn med jul derfra. I fjor var jeg i Las Palmas rett før jul og da tok jeg mange bilder fra sandskulpturene på stranden der (http://www.enjoydiary.net/no/melusine/diary?id=776745). Fantastiske kunstverk!

    SvarSlett
    Svar
    1. Kanskje vi trefftes uten å kjenne hverandre i fjor? Jeg var også i Las Palmas tre dager like før jul i fjor, og var og knipset bilder av sandskulpturene der, og ga penger til prosjektet. Tror jeg har noen bloggbilder på en annen blogg derfra.

      Gikk og gikk og gikk på meg knebetennelse. Hadde gått mye langs Playaen fra Bahia Feliz til Maspalomas tidligere den uken.

      Slett
    2. Kjempeflotte bilder Melusine.:)

      Slett
  4. Gled deg til En norsk spion, den er god! Mamma får Stormen i julegave av meg, og jeg skal lese Åpne sår på nyåret en gang. Selv skal jeg lese The Monk i julen, men sper på med litt lettere lesestoff innimellom. Akkurat nå leser jeg Linda Eides Oppdrag Mottro, en veldig fornøyelig og koselig bok som passer perfekt mens jeg sikler og venter på at julemiddagen skal bli ferdig:-) Ha en riktig god jul, Anita!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det Line.:) The Monk har jeg lest flere bloggere skrive varmt om. Gleder meg til En norsk spion. Virker som "alle " liker den. :) Lukter godt helt hit.... Må vel karre meg av sted til søstra mi jeg også straks.:)

      Slett
  5. Det første bildet av et juletreet kunne jeg tenkt meg på stua og ligge å kikke på i mørket samtidig som jeg leser Neil Gaiman. Magisk! De julenissene som klartrer oppover husveggen er hysterisk bra, hæh? Haha, genialt!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, ikke sant de nissene er så skjønne.:)

      Slett
  6. Flotte bilder! Jeg er vel heldig som fortsatt er her! Har ikke lest noen av bøkene du nevner. Har startet på "Gråsoner" av Arne Treholt. Interressant lesing!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk skal du ha. Ja, du er heldig vet du. :) Gråsoner høres interessant ut, har ikke lest den.

      Slett
  7. Valdres er fint! God jul til deg - håper dagene er fine.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei! Takk skal du ha. Ja, det er de.. I lige så. Valdres er vakkert naturmessig ja.:)

      Slett