tirsdag 25. desember 2012

Bloggtreff på Gran Canaria

Som dere vet som har fulgt med her, har jeg like før jul feriert en uke på Gran Canaria. Som i fjor, så i år, møtte jeg min kjempetrivelige bloggevenninne Randi fra Randi`s Tanker der nede. Vi hadde to hyggelige kvelder sammen i Puerto Rico og Puerto de Mogan, hvor Randi bodde for anledningen. Her er bilder fra de kjempehyggelige treffene vårt:



Etter en god middag på La Cabana i kjøpesenteret i Puerto Rico, hvor vi fikk utmerket service, dro vi på den irske Shamrock Bar, som har fri wi-fi og levende fin musikk hver kveld. Her koste jeg meg flere kvelder. God musikk, fin atmosfære og ikke bråkete. Ja, jeg fikk sågar sug etter å dra til Dublin igjen.


Her har vi gått på La Bolera bar som er like ved Lasse Johansens dansebar. Her er det voksne folk som går, og det er show og levende musikk.



Jeg koser meg med en frisk mohjito.



Da er dagen kommet for å besøke Randi i Puerto de Mogan. Vi møtes for en forfriskning på Zoo Bar & Grill først. Dette er en av Randis stamplasser. Hun vet hvor man får god service og god mat siden hun har vært her over flere år. Kjekt med kjenfolk som guide.



Litt senere blir vi sultne og Randi foreslår en ekte spansk-kanarisk familedrevet restaurant hvor vi får levende musikk og nydelig mat. Den heter Orillas del Mar. Jeg vil ha fisk, og ikke spør meg hva denne heter, for det husker jeg ikke, men den var aldeles nydelig og uten bein. Dette valgte jeg ut fra serviøtrens anbefaling. Billig var det også, ca 13 euro så vidt jeg husker.



 Her er den trivelige og effektive servitøren, som er datter av innehaverne. Hun var meget høy til spanjol å være og kanskje har hun guancheblod i årene, lang og blond som hun er. Faren Antonio er også lang, og ekte moganer, så det kan jo hende at forfedrene kom fra Nord-Afrika, Marokko kanskje for lenge lenge siden...hvem vet.



 Her koser vi oss godt.



Og her er gutta som spiller nydelig spansk musikk, som minte meg litt om den portugisiske fadoen, litt melanskolse sanger.



Litt utpå kvelden dro de fram sangen Nidelven av alle ting. Hehe, her sang engelskmenn , tyskere, nordmenn og spanjoler med til fulle. Ganske spesielt ja, siden jeg bor i Trondheim.





Da er det på tide å skilles for denne gang, og jeg tar bussen hjem til Puerto Rico for 1,40 euro. Billig.  Håper ikke det blir lenge til vi ses igjen neste gang i dette paradis.

12 kommentarer:

  1. Fine bilder. Ser deilig ut med sånn ferie.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, ja det er deilig.:) Neste år skal det vare lenger..

      Slett
  2. Så deilig med ei veke i varmen rett før jul:-)

    Du har vunnet den fjerde og siste premien i adventstrekninga. Send meg adressen din til elidasta(a)gmail.com, så sender eg pakken i løpet av romjula:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det er det virkelig Elida.

      Og så hyggelig at jeg vant. Jippi! Nå ble jeg kjempeglad. Tusen takk::)

      Slett
  3. Så koselig å lese og ikke minst se bilder fra våre bloggtreff! Må fortelle at Antonio på Orillas del Mar er ekte moganero. Datteren Rosa er ikke den eneste høye og blonde av de innfødte. Guancher? Muligens! Fortsatt god jul!

    SvarSlett
    Svar
    1. Var det han andre i bandet som var fra Sør-Amerika da? Må rette opp det, altså..
      Godt du synes innlegget er koselig. At du har godkjent bildene. Kos deg fortsatt der ned Randi::)

      Slett
    2. Harpisten er opprinnelig fra Paraguay. Fantastisk flink! Jeg var tilbake sist lørdag.

      Slett
    3. Ja, sånn var det ja.:) Ja de var kjempeflinke begge to. :)

      Slett
  4. Så koselig at dere møttes på den herlige øyen! Randis blogg har jeg lest lenge før jeg begynte å skrive om bøker, og hun har mye interessant stoff fra Gran Canaria.

    Takk for det du sier om bildene mine fra las Canteras og det var artig at du også var der samtidig - bildene dine derfra sendte meg sporenstreks tilbake :)

    Jeg har pustet liv i fotobloggen min, rett og slett for å ha et eget sted til bilder av ymse slag - der ligger det noen bilder fra øyen: http://www.photoblog.com/melusine/tags/grancanaria/

    Ha en fin 2. juledagskveld!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, ikke sant.. :)

      Jeg skal også sjekke fotobloggen din. Jeg hadde også flere blogger etter at VGB.no ble lagt ned, men har funnet ut at det blir for mye å holde styr på, så jeg må prøve å konse mest om denne.:)

      Fin kveld til deg også.:)

      Slett
  5. Koselig lesing, også for meg som oppholder meg i Las Palmas i vinterhalvåret.

    SvarSlett
    Svar
    1. Så koselig at du fant veien til bloggen min. Kan tenke meg det er deilig å bo i Las Palmas i vinterhalvåret. Det er en flott by. Bodde der to døgn for et år siden, og var der året før det også.

      Slett