tirsdag 16. oktober 2012

Boken på vent (5) : Stormen av Frode Granhus

Jeg likte så godt den forrige, Malstrømmen, en sterk krim fra Lofoten og Bodø. Oppfølgeren er endelig her. Den heter Stormen, og har ligget på vent en måneds tid. Når jeg denne uka får lest ferdig Udødelighetens elixir og Armenia Albania Argentina, så skal den slippe å vente lenger. I kveld leste jeg ut 100 år av Herbjørg Wassmo. En veldig sterk bok, som jeg skal skrive blogginnlegg om senere en dag. I Stormen skal jeg tilbake til de samme nord-norske traktene, men i en annen historie. Jeg trenger litt krim og spenning da. I høstmørket. Grøss.




Boken på vent er Beathes tirsdagspalte. Du kan også joine ved å gå inn på bloggen hennes.

Mine Bøker på vent, som jeg omtaler her fremover, har jeg som mål å få lest før nyttår.




19 kommentarer:

  1. Denne er jeg spent på, har den liggende klar. Men tror du at man MÅ ha lest Malstrømmen først? Jeg er litt sånn at jeg liker å lese de i rekkefølge så mulig jeg må kjøpe den andre og lese den først...Mange gode (tror jeg) bøker du leser nå, blir spennende å høre hva du syntes om de.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg aner ikke Beathe, men kan sikkert svare deg bedre når jeg har lest boken.:)

      Slett
    2. Hei! Jeg har lest Stormen, men ikke den første. Synes det gikk helt fint, det eneste er vel kanskje at hovedpersonen (politi-vikaren som jeg ikke husker navnet på nå...) ville fått en mer markant personlighet om man hadde visst hva som skjedde i forrige bok, men det blir bare en bagatell, altså! Dere kan glede dere, begge to!!

      Slett
    3. OK,tusen takk for det,Berit:-) Da begynner jeg på denne snart.

      Slett
  2. Hundre år av Herbjørg Wassmo har jeg lest, enig i at det er en sterk bok. Jeg likte den godt. Jeg skal lese omtalen din når den kommer!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, ikke sant. Gøy at du vil lese omtalen. Har du skrevet om den i bloggen din?

      Slett
    2. Har dessverre ikke det da :( Er redd det er for lenge siden jeg leste den nå til at jeg husker nok til å skrive en god tekst. Jeg leste den i to tusen og ti, husker mamma kom hjem fra biblioteket med den noe som er ganske spesielt for hun leser sjeldent. Det endte opp med både jeg, mamma(!) og stefaren min leste samme boka etter tur, på en uke. Det var litt morsomt synes jeg for vi er tre veldig ulike personer, mildt sagt.

      Slett
    3. Ja,det var nok veldig spesielt. Og artig å dele leseopplevelsene etterpå, kan jeg tenke meg.

      Slett
  3. Stormen er utrolig bra, du kan virkelig glede deg :)

    SvarSlett
  4. Denne har jeg nettopp lest, og her har du noe å glede deg til! Jeg ble veldig begeistret for boken, og forfatteren.

    SvarSlett
  5. Ikke lest denne. Har 100 år av Wassmo som du nevner i hylla. Den er jeg veldig spent på

    SvarSlett
  6. Krim og spenning passer utmerket nå i høstmørket! Malstrømmen har jeg hørt skal være bra, uten at jeg har lest den. Ennå. Leselisten ble litt lengre nå :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Malstrømmen kikket jeg lenge på i butikkene. Så fant jeg den på et hotell i Las Palmas av ale steder, og tok den med videre på reisen. Likte den veldig godt., som sagt, så jeg har store forventinger til Stormen.
      Stormen har forresten fått gode kritikker.

      Slett
    2. Ja, disse bøkene må jeg få med meg :)

      Bergjlot Hobæk Haff er en forfatter jeg setter høyt, husker ennå godt da jeg leste Skammen - den satt lenge i!

      Slett
    3. Ja, ikke sant. BHH`s Skammen var sterk,

      Slett