tirsdag 23. oktober 2012

Boken på vent (6): 1Q84


1Q84 - Haruki Murakami Ika Kaminka

I ukens Bok på vent, som er en spalte Beathes bokhylle legger ut hver tirsdag, velger jeg i dag en japse, som heter Haruki Murakami. Jeg har tidligere lest hans Kafka på stranden som jeg likte godt.
Jeg har også sett halve filmen Norwegian Wood, som er hans bok med samme tittel som er filmatisert. Den synes jeg var depressiv, men vet ikke om boken er likedan.
Den/de bøkene som venter nå, er hans siste 1Q84. Jeg har bok 1, 2 og 3 stående i hylla. Jeg har hørt så mye bra om dem, og jeg gleder meg virkelig til å lese dem.


Denne, bok 1 og 2 har 751 sider.
















1Q84. Bok 3 - Haruki Murakami Ika Kaminka

Denne, bok 3, har 432 sider.

Det er jo en grunn til at de har kommet på vent en stund, nettopp fordi de er så store. Over 1000 sider tilsammen, det er mer enn MinKamp 6, det.

Murakami skriver rimelig surrealistisk, og litt etter innfallsmetoden, kan det virke som. I denne samlingen treffer vi Aoname og Tengo. Merkelige ting skjer, som alltid hos Murkami. Tengo er mattelærer som vil bli forfatter. Det er vel stort sett det jeg vet.

Jeg har også lånt lydboka til Bok1 på biblioteket, og det blir min neste bilbok, så da er jeg vel i gang snart, med denne også. Kan hende blir det langlesing, så mange sider som det er. Men gleder meg, det gjør jeg.


Vil du delta i Bok på vent, så skriv innlegg og følg instruksjonene hos
Beathes bokhylle.

8 kommentarer:

  1. Disse bøkene har jeg sett, men vet fint lite om dem. Jeg må sjekke de litt ut tenker jeg.Over 1000 sider er ingen småtterier heller så jeg ville gått for langlesing på disse.
    Du har forresten fått en liten utmerkelse på bloggen min:http://beathesbokhylle.blogspot.no/2012/10/jeg-har-fatt-en-utmerkelse.html

    Ha en fin onsdag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Så hyggelig Beathe! :) Tusen takk! Fin onsdag ønskes deg også.:)

      Slett
  2. Disse bøkene har jeg også på vent :) Jeg har sansen for Murakami, og syntes f.eks at Kafka på stranden var helt stålende! Jeg er veldig glad i tykke historier - når historien er god - så jeg håper 1Q84 innfrir forventningene!

    SvarSlett
  3. Har hverken hørt om eller lest disse. Takk for at du tittet innom bloggen min :)

    SvarSlett
  4. Disse har jeg også på vent. Jeg har lest Elskede Sputnik og fikk lyst til å lese mer av denne forfatteren .Det er vel det at de tre bøkene tilsammen blir en veldig tykk bok, som gjør at boken er på vent og ikke lest :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, samme her. Var Elskede Sputnik bra?

      Slett