tirsdag 30. oktober 2012

Boken på vent (7): En god sak

Det er tirsdag igjen og tid for spalten Boken på vent, som Beathes Bokhylle legger ut hver tirsdag. Her presenterer vi kort bøker vi har i hylla eller stablene våre, som venter på å bli lest. De kan ha ventet lenge, eller kort tid, ha samlet masse støv, blitt gule, eller ser helt nye ut. Jeg ville likt å ha trukket frem en bok fra glemselen, men siden jeg har tenkt å lese bøkene jeg presenterer her før jul, så blir det en ferskere en.


Jan Mehlum er en forfatter jeg gjorde jeg meg litt kjent med i vår, da jeg leste hans forrige bok Straffen. Det ga mersmak. Jeg har hans nyeste En god sak liggende, og den har ligget noen uker, men nå synes jeg den bør komme frem i leselyset snart.

Forlaget skriver dette i sin omtale:

"
Vellykkede investorer med skjulte interesser, et fargerikt hippiepar, besatt av David Bowie. Og store penger i fritt omløp. En angrende synder, et gedigent boligprosjekt med mørke sider - og to livsfarlige kvinner. Noen må betale prisen, Foyn. Tønsbergadvokaten Svend Foyn blir viklet inn i sin vanskeligste sak noensinne, også denne gang med et skremmende realistisk bakteppe. Og i kulissene opererer politimannen Wilhelm Mørk og kriposetterforsker Alice Anderson. Å ha rett er ikke det samme som å få rett, Foyn. Et mørkt drama om rett og galt, fortalt med distansert ironi og blodig alvor. "
 
En god sak - Jan Mehlum
 
Jeg fikk sans for Svend Foyn og lurer på om han har kommet seg siden sine siste strabaser i Straffen.
 
Ønsker du å kikke i andres bokhyller, elller delta selv, kan du gå inn til Beathes bokhylle å ta en titt. Er du heldig får du kanskje en kopp te også.;)
 
 
 

6 kommentarer:

  1. En kopp te har jeg alltid,Anita:-) Både til deg og til de andre som tar turen innom. Denne boken har jeg også liggende og jeg har ikke lest noe av forfatteren før. Straffen har jeg sett på et par ganger men aldri blitt til at jeg har kjøpt den.Er spent på hva du syntes om denne, jeg tror ikke jeg får sjanse til å lese den før jul.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk det var hyggelig.:) *slurper i seg varm te*
      Ja jeg er også spent, siden anmeldelsene for denne siste bok har vært lunkne. Det kan jo hend e jeg liker den godt for det..:)

      Slett
  2. Åh, så spennende!! Jeg har akkurat begynt på en bok som har stått på vent i to år (!). Lønner seg å rydde litt i bokhyllene iblant ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, ikke sant. Ja, mye som kan befinne seg av gull i hyllene.:)

      Slett
  3. Høres ut som en god bok, gleder meg til å høre mer om den:) Har ikke lest noe av Jan Mehlum tidligere. Kos deg med boken!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk skal du ha.:) Ja, Mehlum-krim er kos..)

      Slett