fredag 18. januar 2013

Vandring Puerto Rico-Amadores (Gran Canaria fotos)

Inne i kulda, 19 minus utenfor, fyrer hardt på peisen, lengter jeg tilbake til svale og deilige Gran Canaria. Mimrer med noen bilder her, og viser gjerne frem turmuligheter for enhver. I dag får du se bilder fra strandpromenaden fra Puerto Rico til Amadores.

Marinaen i vest.

Da starter vi på hotellet mitt, Apartementos Portosol, litt oppe i høyden i et stille strøk, nord-øst i Puerto Rico, med utsikt til stranden og området. Det tok ca fem-syv minutter å gå ned trappene og veiene ned til stranda.

Besøk av duer hadde jeg stadig vekk. Godt å ta en kaffekopp her før jeg gikk ut. Litt skygge var det utover morgenen, men ettermiddagssola hadde jeg til den gikk ned.

På vei forbi stranda fortsetter promenaden til den fine stranda Amadores.

Blomster og kaktus pryder anlegget.

Skilt viser hvor langt vi har gått og hvor langt jeg har igjen. Turen er ca 2 km fra stranda i Puerto Rico til Amadores, ca en halvtimes gange, avhengig av hvor du starter.

Et stort spahotell.

Kaktus og blomster, fin utsikt over alt.

Her skuer jeg ut over Amadoresanlegget.

Et stort infoskilt forteller om fasilitetene.

Nede på den fine stranda.

Sulten etter å ha gått en stund, stoppet og tatt bilder her og der, sett gjennom hele butikkanlegget og restaurantene som ligger tett i tett, før jeg bestemmer meg hvor jeg vil sette meg ned. Det blir italiensk i dag.

Kvelden kommer straks. Det tynnes i rekkene av bade- og solegjester.

Dette er uka før jul, og julestjernene som vokser naturlig her nede, pryder bordene.

Solnedgang over Amadores.

Har nissen vært her allerede?

En dame mater kattene.

Teide, Spanias høyeste fjell og en aktiv vulkan, på Tenerife, i horisonten.

Så går vi hjem før mørket brått kommer på.

Tilbake i Puerto Rico går jeg innom Galleriet ved Sandkunstmuseet, ved siden av busstasjonen.

En tur innom her også, da..

Vakkert.

Jeg runder av kvelden på kjøpesenteret i Puerto Rico.

Takk for følget.:)

1. Takk for turen! Godt å drømme seg tilbake til varmen. Turen til Amadores gikk jeg ofte den tiden jeg ferierte i Puerto Rico. Herlig "tursti" ;-)

2. Så hyggelig Randi:) ja d e en fin liten spasertur:) god helg:)

3. Ja, nå er det tida til å drømme seg til varmere strøk. Har vært på Kanariøyene mange ganger, men aldri bodd i Puerto Rico. Men de fine bildene fikk meg veldig nyskjerrig. Jeg vet om noen som reiser dit om og om igjen.

1. Dette var også min første tur til Puerto Rico. Jeg har aldri hatt lyst til å dra dit. I mitt hode vard et et stygt masseturismested. Men det var faktisk bedre enn jeg fryktet. Det viktigste for meg denne gang var at det var varmt. KJøpesenteret og blokkene er stygge, men det får man bare overse.. Det er mange turmuligheter her, og det er fint.

4. Nå mimret jeg litt og. Var her i 2005. Bodde i Porto Rico og gikk hver dag til Amadores strand :)

5. Så fint at du deler bilder fra turen Puerto Rico - Amadores, nå gleder jeg meg ekstra mye til sommeren :)

1. Så bra Melusine.:) Liker du å gå, så er det mange turstier i fjellet her...

2. Ja, jeg liker godt å gå så de turstiene skal jeg sjekke ut.

3. :) Håper på mange fine bilder fra deg også, og turrapport.;)

6. Jeg skal til Puerto Rico fra 30.11-11.12.19. Jeg har også gått langs denne hyggelige promenaden og gleder meg til å komme tilbake igjen. Har du flere tips i området? Jeg elsker blues og har tenkt meg på Pio Pio på søndag ettermiddag. Godt tips! Har du flere tips om gode musikkopplevelser? Jeg har også vandret fra Puerto Rico til Arguineguin flere ganger.

1. Hei, så hyggelig at du titter innom bloggen min.:)
      Jeg har ikke gått så mye rundt Puerto Rico, men Norskeplassen er jo kjent.. Å gå til Korset over Patalavaca er også fint. Det gjorde jeg i fjor, da jeg bodde i Patalavaca.
      Innlegg her: https://artemisiasverden.blogspot.com/2018/12/gran-canaria-to-turer-fra-patalavaca.html#more
      Ang musikkopplevelser, så er det vel en del på Buster Bar i Arguineguin, har jeg sett. Fb-siden Hva skjer på Gran Canaria kan jo være verdt å sjekke.